Kompaktowa Alfa trzyma cenę. Nie tylko z powodu wyglądu. Giulietta ma udane silniki i nie sprawia większych problemów.
Projektanci Giulietty położyli nacisk na wygląd nadwozia i wnętrza. Funkcjonalność to kwestie drugoplanowe, co nie oznacza, że nie jest to auto, które będzie irytowało podczas codziennej eksploatacji.
Paleta jednostek napędowych jest bardzo szeroka. Bardzo dobrą propozycją jest benzynowy 1.4 TB o mocy 120 KM. Nie ma skomplikowanego systemu sterowania zaworami MultiAir i może zostać wyposażony w instalację LPG. Diesle są trwałe i godne polecenia.
W autach z początku produkcji możliwe są awarie modułu MultiAir. W dieslach trzeba okresowo wymieniać uszczelkę smoka olejowego – z czasem traci elastyczność, co prowadzi do zaniku smarowania. Typowe dla modelu jest przetarcie wiązki prowadzącej do tylnej klapy. Haczenie skrzyni może wynikać ze zużycia wodzików. Najmniej trwałym elementem zawieszenia są łączniki stabilizatorów. Skórzana tapicerka potrafi się przecierać.
Giulietta dzieli wiele elementów mechanicznych z Bravo oraz innymi modelami Fiata. Przekłada się to na dobry dostęp do niedrogich zamienników. Droższe są naprawy najmocniejszych wersji z racji ich dużego skomplikowania technicznego.
Najpopularniejszy model Alfy Romeo. Na nabywców czeka 300 aut. Część z nich to zadbane egzemplarze od fanów marki.
20 000 zł – Auta wymagające napraw, z wysokimi przebiegami lub naprawione po wypadkach egzem
39 000 zł – Średnia cena ofertowa. W zasięgu ładnie utrzymane auta z lat 2012-2014 w większości wersji silnikowych.
88 000 zł – Sprzedawane przez dealerów kompletnie wyposażone samochody demo z niskimi przebiegami.
SILNIK | 1.4 TB | 1.4 TB | 1.4 TB MultiAir | 1.4 TB MultiAir | 1.7 TBI | 1.6 JTDM | 1.6 JTDM | 2.0 JTDM | 2.0 JTDM |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1368 cm³ | 1368 cm³ | 1368 cm³ | 1368 cm³ | 1742 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1956 cm³ | 1956 cm³ |
Zasilanie | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 105 KM | 120 KM | 150 KM | 170 KM | 235 KM | 105 KM | 120 KM | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 206 Nm | 206 Nm | 230 Nm | 230 Nm | 340 Nm | 280 Nm | 280 Nm | 350 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,6 s | 9,4 s | 8,2 s | 7,8 s | 6,8 s | 11,3 s | 10,0 s | 8,8 s | 8,0 s |
Prędkość maks. | 186 km/h | 195 km/h | 210 km/h | 218 km/h | 242 km/h | 185 km/h | 195 km/h | 210 km/h | 218 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,4 l/100 km | 6,4 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,7 l/100 km | 7,6 l/100 km | 4,4 l/100 km | 4,3 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,7 l/100 km |
2010 - debiutuje Giulietta, zastępując model 147
2012 - bazowa wersja 1.4 TB o mocy 105 KM
2013 - modernizacja, system Uconnect
2014 - topowa wersja QV i 175-konny diesel dostępne tylko ze skrzynią TCT
2015 - odświeżenie palety silników
2016 - ponowna modernizacja
2020 - zakończenie produkcji
Zużyte łączniki stabilizatora
Hałasy z zawieszenia często są następstwem zużycia przednich łączników stabilizatora.
Wymiana łączników: od 170 zł (para)
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Nastawy zawieszenia i układu kierowniczego.
+ Paleta jednostek napędowych.
+ Brak poważnych problemów technicznych.
- Przeciętne rozmiary wnętrza.
- Kosztowne naprawy systemy Multiair, a w przyszłości także skrzyń TCT.
Zadbane auto z krajowego salonu. Optymalną wersją dla większości kierowców będzie benzynowa 120-konna 1.4 TB.
Marnie wyposażone auta ze słabymi silnikami. Ich późniejszym zakupem nie będą zainteresowani nawet miłośnicy marki.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt