Mimo wielu niedoskonałości i ciasnego wnętrza model trzyma cenę. Ofert jest dużo, ale trudno o naprawdę dobry samochód.
Wnętrze A4 oferuje mniej przestrzeni niż kabiny wielu aut kompaktowych. To samo można powiedzieć o bagażniku. A4 B7 broni się jednak wzorowym wykończeniem i dbałością o detale – Audi zadbało zarówno o minimalne szczeliny między elementami, jak i przyjemny „klik” przycisków. Nadwozie zostało wzorowo zabezpieczone przed korozją, a wielowahaczowe zawieszenie obu osi zapewnia bardzo precyzyjne prowadzenie. Klasą samą dla siebie jest napęd quattro.
Rynkiem wtórnym rządzą diesle. Niestety łatwiej o awaryjną jednostkę 2.0 TDI PD, niż bardziej przewidywalny i tańszy w naprawach silnik 1.9 TDI PD. Diesle 2.7/3.0 V6 zapewniają fenomenalne osiągi i są trwałe, jednak trzeba pamiętać, że wymiana ich łańcuchowego rozrządu kosztuje ponad 5 tys. zł. Z benzynowych polecamy 1.6 i 1.8 T (także do LPG) lub 2.0 TFSI (wolny od problemu ze spalaniem oleju).
W dieslach 2.0 i 2.5 V6 może dojść do wielu kosztownych usterek (z zatarciem czy awarią układu zasilania włącznie).
Dużo zamienników, auto znane serwisom.
W teorii jest świetnie – ponad 1400 aut do wyboru. Przy oględzinach często okazuje się, że zostały „odpicowane” na sprzedaż, a opis nijak ma się do stanu faktycznego czy zużycie pojazdu sugeruje wyższy przebieg.
Seat Exeo powstawał na przywiezionej z Niemiec linii produkcyjnej. Używane Seaty kosztują 16-36 tys. zł. To młodsza i mniej zużyta alternatywa dla Audi.
10 000 zł – Świeżo sprowadzone diesle z przebiegami 300 tys. km. Rzeczywiste wartości mogą być 2-krotnie wyższe.
20 000 zł – Pełen przekrój wersji – włącznie z udanymi 1.6, 1.8T i 1.9 TDI. Przebiegi często wynoszą 200-300 tys. km.
35 000 zł – Najbardziej zadbane auta, także w wersji cabrio. Topowe Audi RS4 są wyceniane na 70-120 tys. zł.
SILNIK | 1.6 8V | 1.8 T | 2.0 20V | 2.0 TFSI | 2.0 TFSI | 3.2 V6 FSI | 1.9 TDI | 2.0 TDI PD | 2.5 V6 TDI | 3.0 V6 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1595 cm³ | 1781 cm³ | 1984 cm³ | 1984 cm³ | 1984 cm³ | 3123 cm³ | 1896 cm³ | 1968 cm³ | 2496 cm³ | 2967 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | t.benz. | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 102 KM | 163 KM | 131 KM | 170 KM | 220 KM | 256 KM | 115 KM | 140 KM | 163 KM | 233 KM |
Maks. moment obr. | 148 Nm | 225 Nm | 195 Nm | 280 Nm | 280 Nm | 330 Nm | 285 Nm | 320 Nm | 350 Nm | 450 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,6 s | 8,6 s | 9,9 s | 8,3 s | 7,1 s | 6,8 s | 11,2 s | 9,7 s | 8,8 s | 6,8 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 225 km/h | 212 km/h | 230 km/h | 247 km/h | 250 km/h | 201 km/h | 212 km/h | 227 km/h | 245 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,7 l/100 km | 8,2 l/100 km | 8,0 l/100 km | 7,1 l/100 km | 8,0 l/100 km | 9,5 l/100 km | 5,6 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,8 l/100 km | 7,8 l/100 km |
2004 - A4 B7, czyli głęboka modernizacja A4 B6
2005 - wycofanie diesla 2.5 V6 TDI, sportowe RS4
2006 - ofertę uzupełnia Cabriolet (do 2009 r.), diesle zaczynają otrzymywać DPF
2007 - premiera Audi A4 B8, zakończenie produkcji A4 B7 w wersji sedan
2008 - koniec produkcji odmiany kombi
Zużyty rozrząd w dieslach 2.7/3.0 V6 TDI
Rozrząd jest napędzany łańcuchami. By je wymienić, trzeba wyjąć silnik z auta.
Koszt wymiany rozrządu: od 5000 zł
+ Wykończenie wnętrza, paleta silników.
+ Świetne powadzenie, napęd quattro.
+ Silniki do montażu LPG (1.6, 1.8T, 2.0).
+ Baza zamienników, tani bieżący serwis.
- Przestrzeń w drugim rzędzie, małe bagażniki.
- Kosztowny serwis 3.0 TDI i skrzyń Multitronic.
- Przekręcone liczniki wielu samochodów.
Praktyczne kombi ze świetnym napędem quattro w wersji 1.8T lub 2.0 TFSI. Topowe 3.0 V6 TDI z wymienionym rozrządem.
Diesle bez dokumentacji, deklarowane przebiegi – Audi może mieć rzeczywiste 600 tys. km i wciąż wyglądać dobrze!
Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA 16/24 pkt