Juke przypadł do gustu kupującym i cieszy się sporym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Spory popyt hamuje spadek wartości.
Trudno pisać o funkcjonalności samochodu, w którym forma przerasta treść. Juke prezentuje się doskonale, tyle że za kierownicą jest trochę ciasno, a z tyłu większe osoby po prostu się nie mieszczą. Rozczarowuje także skromny bagażnik. Zadziorny Nissan jest przynajmniej nieźle zabezpieczony przed korozją.
Benzynowy silnik 1.6 to pewniak (przynajmniej w wolnossącej wersji). Nowszy 1.2 DIG-T nie jest już taki idealny. Ma świetne parametry, ale przesadnie lubi olej silnikowy. Podobne skłonności ma 1.6 DIG-T, tyle że to już jednostka sportowa, w której niemal wszystko zależy od sposobu eksploatacji i interwałów między wymianami oleju. Jeśli ktoś przymierza się do zakupu diesla 1.5 dCi, przypominamy, że ta jednostka słynie z zacierających się panewek. Podobno producent uporał się już z tym problemem.
Juke to trwały samochód. Przed zakupem radzimy osłuchać łańcuchowy rozrząd (1.2 DIG-T, 1.6 DIG-T), sprawdzić czy przy wyższych prędkościach nie wypadają biegi i rzucić okiem na poziom oleju.
Auto jest drogie, części eksploatacyjne tanie. Niestety są i takie, dostępne tylko w ASO.
W ogłoszeniach dominują auta benzynowe z przednim napędem. Cała masa samochodów po wypadku!
25 000 zł – Najtańsze auta, które nie wymagają napraw blacharskich. To głównie 1.5 dCi z dużym przebiegiem.
30 000 zł – Polowanie na zadbanego, benzynowego Juke ułatwia budżet 30 tys. zł (przebiegi ok. 150 000 km).
65 000 zł – Albo znikomy przebieg, albo wersja Nismo – to pretekst do wystawienia ceny wyższej niż 60 tys. zł.
SILNIK | 1.2 DIG-T | 1.6 | 1.6 DIG-T | 1.6 DIG-T (Nismo) | 1.5 dCi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1197 cm³ | 1598 cm³ | 1618 cm³ | 1618 cm³ | 1461 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy, turbo | benzynowy, turbo | turbodiesel |
Moc maks. | 115 KM | 117 KM | 190 KM | 200 KM | 110 KM |
Maks. moment obr. | 190 Nm | 157 Nm | 240 Nm | 250 Nm | 240 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,8 s | 11,5 s | 8,0 s | 7,8 s | 11,2 s |
Prędkość maks. | 178 km/h | 178 km/h | 215 km/h | 220 km/h | 175 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,6 l/100 km | 6,3 l/100 km | 6,9 l/100 km | 6,9 l/100 km | 4,8 l/100 km |
2010 - premiera Nissana Juke
2013 - sportowa wersja Nismo z silnikiem 1.6 DIG-T o mocy 200 KM
2014 - niewielki face lifting, wprowadzenie silnika 1.2 DIG-T
2015 - wprowadzenie wersji Nismo RS, której silnik wzmocniono do 218 KM
2019 - prezentacja drugiej generacji Juke’a
+ „Świeża” stylistyka – najstarsze egzemplarze w zasadzie nie różnią się od nowych.
+ Niewielka awaryjność.
+ Trwały benzynowy silnik 1.6.
- Bardzo słaby stosunek ceny do wieku oraz funkcjonalności.
- Skrzypienia, trzaski i piski w kabinie.
- Klaustrofobiczne wnętrze (zwłaszcza z tyłu).
Najbezpieczniejsza opcja to benzynowy silnik 1.6 (117 KM) znany z Qashqaia. Niestety jest dosyć powolny.
Diesle z większym przebiegiem. Zalecany interwał wymiany oleju (30 tys. km lub raz do roku) mocno szkodzi panewkom.
Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 14/24 pkt