Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nissan Juke I

Nissan Juke I

Nissan Juke I

Juke przypadł do gustu kupującym i cieszy się sporym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Spory popyt hamuje spadek wartości.

  • Lata produkcji: 2010-2019
  • Silniki: benz. 1.2-1.6 (94-218 KM), diesle 1.5 (110 KM)
  • Wersje: htb
  • Długość/rozstaw osi: 414/253 cm, szerokość/wysokość: 177/156 cm, bagażnik: 354-1189 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Trudno pisać o funkcjonalności samochodu, w którym forma przerasta treść. Juke prezentuje się doskonale, tyle że za kierownicą jest trochę ciasno, a z tyłu większe osoby po prostu się nie mieszczą. Rozczarowuje także skromny bagażnik. Zadziorny Nissan jest przynajmniej nieźle zabezpieczony przed korozją.

Nissan-Juke-I_3
Wnętrze w sportowym stylu idealnie koresponduje z oryginalnym nadwoziem.

SILNIKI

Benzynowy silnik 1.6 to pewniak (przynajmniej w wolnossącej wersji). Nowszy 1.2 DIG-T nie jest już taki idealny. Ma świetne parametry, ale przesadnie lubi olej silnikowy. Podobne skłonności ma 1.6 DIG-T, tyle że to już jednostka sportowa, w której niemal wszystko zależy od sposobu eksploatacji i interwałów między wymianami oleju. Jeśli ktoś przymierza się do zakupu diesla 1.5 dCi, przypominamy, że ta jednostka słynie z zacierających się panewek. Podobno producent uporał się już z tym problemem.

AWARYJNOŚĆ

Juke to trwały samochód. Przed zakupem radzimy osłuchać łańcuchowy rozrząd (1.2 DIG-T, 1.6 DIG-T), sprawdzić czy przy wyższych prędkościach nie wypadają biegi i rzucić okiem na poziom oleju.

KOSZTY

Auto jest drogie, części eksploatacyjne tanie. Niestety są i takie, dostępne tylko w ASO.

SYTUACJA RYNKOWA

W ogłoszeniach dominują auta benzynowe z przednim napędem. Cała masa samochodów po wypadku!

Nissan-Juke-I_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Stylizacja tego modelu nawiązuje do sportowego Nissana 370Z.
  • Wszystkie wersje wyposażenia mają klimatyzację. Auto jest generalnie nieźle wyposażone.
  • Masa aut jest powypadkowa. Ale zdarzają się także takie, w których błotniki malowano na gwarancji bo miały obtarty lakier.
  • Dołączany napęd 4x4 oferowano wyłącznie z silnikiem 1.6 DIG-T i bezstopniową przekładnią CVT.

CENY

25 000 zł – Najtańsze auta, które nie wymagają napraw blacharskich. To głównie 1.5 dCi z dużym przebiegiem.
30 000 zł – Polowanie na zadbanego, benzynowego Juke ułatwia budżet 30 tys. zł (przebiegi ok. 150 000 km).
65 000 zł – Albo znikomy przebieg, albo wersja Nismo – to pretekst do wystawienia ceny wyższej niż 60 tys. zł.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.2 DIG-T 1.6 1.6 DIG-T 1.6 DIG-T (Nismo) 1.5 dCi
Pojemność skokowa 1197 cm³ 1598 cm³ 1618 cm³ 1618 cm³ 1461 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy, turbo benzynowy, turbo turbodiesel
Moc maks. 115 KM 117 KM 190 KM 200 KM 110 KM
Maks. moment obr. 190 Nm 157 Nm 240 Nm 250 Nm 240 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10,8 s 11,5 s 8,0 s 7,8 s 11,2 s
Prędkość maks. 178 km/h 178 km/h 215 km/h 220 km/h 175 km/h
Średnie zuż. paliwa 5,6 l/100 km 6,3 l/100 km 6,9 l/100 km 6,9 l/100 km 4,8 l/100 km

HISTORIA MODELU

2010 - premiera Nissana Juke
2013 - sportowa wersja Nismo z silnikiem 1.6 DIG-T o mocy 200 KM
2014 - niewielki face lifting, wprowadzenie silnika 1.2 DIG-T
2015 - wprowadzenie wersji Nismo RS, której silnik wzmocniono do 218 KM
2019 - prezentacja drugiej generacji Juke’a

Nissan-Juke-I_5
Nissan Juke Nismo.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Nietrwałe silniki 1.2 oraz 1.6 DIG-T
    W grę wchodzi duże zużycie oleju, uszkodzenia pierścieni i rozciągnięcie łańcucha rozrządu.
    Koszt naprawy: od 1500 zł
  • Wytarte panewki w dieslach
    Obrócenie się zużytej panewki niszczy silnik. Warto profilaktycznie je wymienić
    Koszt wymiany: od 1000 zł
  • Pęknięta przednia szyba
    Użytkownicy modelu sygnalizują, że zdarzają się samoistne pęknięcia przedniej szyby.
    Koszt wymiany: od 1000 zł
  • Zużyte elementy układu napędowego
    W autach z najmocniejszymi silnikami benzynowymi szybko zużywają się przeguby.
    Koszt wymiany: od 500 zł

ZALETY I WADY

+ „Świeża” stylistyka – najstarsze egzemplarze w zasadzie nie różnią się od nowych.
+ Niewielka awaryjność.
+ Trwały benzynowy silnik 1.6.

- Bardzo słaby stosunek ceny do wieku oraz funkcjonalności.
- Skrzypienia, trzaski i piski w kabinie.
- Klaustrofobiczne wnętrze (zwłaszcza z tyłu).

Nissan-Juke-I_4
Wszystkie silniki benzynowe zaskakują swoimi osiągami.

WARTO KUPIĆ

Najbezpieczniejsza opcja to benzynowy silnik 1.6 (117 KM) znany z Qashqaia. Niestety jest dosyć powolny.

UWAŻAJ NA

Diesle z większym przebiegiem. Zalecany interwał wymiany oleju (30 tys. km lub raz do roku) mocno szkodzi panewkom.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6

SUMA: 14/24 pkt

Czytaj także