Druga generacja Forda Kugi zmężniała względem poprzednika. Auto prezentuje się dojrzale, zarówno pod względem stylizacji, jak i konstrukcji. Wybór na rynku wtórnym jest całkiem spory, są też bliźniacze modele sprowadzone z USA. Ale uwaga – SUV Forda zmaga się z kilkoma bolączkami.
W Kudze nikt nie powinien narzekać na ciasnotę wnętrza – auto świetnie wywiązywać się będzie z roli rodzinnego środka transportu. Bagażnik też nie daje zbyt wielu podstaw do krytyki. Plastiki we wnętrzu nie są być może wyjątkowo wysokiej jakości, ale nie ma też poczucia nadmiernej oszczędności na materiałach.
Choć w gamie znajduje się kilkanaście wariantów silnikowych, na rynku wtórnym dominują jednostki wysokoprężne 2.0, zwykle w wariancie 140 KM, oraz benzynowe silniki 1.5/150 KM. Aut benzynowych jest trochę mniej niż diesli.
Sporo oferowanych Fordów ma tylko przedni napęd, ale przecież i tak nikt tymi autami nie będzie się wybierał na bezdroża. Raczej nie sprawiają problemów, choć częsta jazda miejska przekłada się na sygnalizowane często odkładanie się nagaru czy zapychanie filtra DPF. W przypadku silników benzynowych ponad średnią wybijają się problemy z układem chłodzenia, trzeba to zweryfikować przed zakupem.
Kuga raczej nie wyróżnia się negatywnie na tle konkurencji, ma kilka słabszych punktów, ale nie powinno się to przełożyć na niespodziewane wysokie wydatki. Auto cieszy się u swoich użytkowników niezłą opinią.
Wystawionych na sprzedaż aut jest sporo, jest więc w czym wybierać. Dominują importowane, ale sporo z nich jest w niezłej kondycji.
Ceny zakupu są nieco niższe niż w przypadku konkurencyjnych VW Tiguana czy Toyoty RAV4.
Głównie diesle z początku produkcji, samochody z prywatnego importu, ale za to z niezłym wyposażeniem
Auta ze środka stawki, można wybierać między dieslami i wersjami benzynowymi, sporo smochodów wygląda na zadbane
Ceny najdroższych aut na rynku ocierają się o 100 tys. zł, to często najmocniejsze wersje 2.0 EcoBoost
SILNIK | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 2.0 EcoBoost | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1498 cm3 | 1498 cm3 | 1999 cm3 | 1997 cm3 | 1997 cm3 | 1997 cm3 |
Typ silnika | benzynowy, turbo/R4 | benzynowy, turbo/R4 | benzynowy, turbo/R4 | turbodiesel/R4 | turbodiesel/R4 | turbodiesel/R4 |
Moc maksymalna | 150 KM | 182 KM | 242 KM | 120 KM | 140 KM | 180 KM |
Maks. moment obrotowy | 240 Nm | 240 Nm | 394 Nm | 310 Nm | 320 Nm | 400 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,7 s | 10,1 s | 8,8 s | 12,7 s | 12,0 s | 9,2 s |
Prędkość maksymalna | 195 km/h | 200 km/h | 212 km/h | 172 km/h | 190 km/h | 202 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 6,2 l/100 km | 7,4 l/100 km | 8,8 l/100 km | 4,4 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,2 l/100 km |
Silniki 1.6 EcoBoost mogą mieć tendencję do przegrzewania się, co może prowadzić do uszkodzenia uszczelek głowicy
Wersje wyposażone w automatyczną skrzynię PowerShift mogą mieć problemy z szarpaniem, opóźnioną zmianą biegów oraz wczesnym zużyciem sprzęgieł
Użytkownicy często zgłaszają zawieszanie się systemu SYNC, problemy z łącznością Bluetooth, a także sporadyczne resety systemu
Niektóre egzemplarze mogą mieć problem z korozją, szczególnie na elementach podwozia oraz nadkoli
Samochód z krajowego salonu, kosztem bogatszego wyposażenia – takie egzemplarze są zwykle w lepszym stanie od tych pochodzących z importu.
Samochody importowane z Ameryki – sprowadzane są na handel, w zdecydowanej większości okazują się wypadkowe, często były mocno rozbite.