Hybrydowe kombi BYD-a, czyli Seal 6 DM-i Touring już do kupienia w Polsce. To chińskie auto klasy średniej debiutuje również w odmianie sedan i zaskakuje ceną, zbliżoną do Volkswagena Passata. Seryjnie korzysta z oszczędnego napędu hybrydowego plug-in.
BYD ma ostatnio bardzo dobrą passę na europejskim rynku. Jego sprzedaż w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku osiągnęła 84 416 aut. Oznacza to wzrost rok do roku aż o 291%.
Główna w tym zasługa zmian w ofercie tego wytwórcy i postawienia na, zyskujące na popularności, hybrydy plug-in. W czerwcu na Starym Kontynencie pojawił się sedan Seal 5, natomiast teraz do gry wchodzi Seal 6 DM-i.
To chińskie auto występuje od razu w odmianie sedan oraz kombi, zwanej Touring. Obie wersje mają niemal identyczne wymiary, mierząc 484 cm długości, 187 cm szerokości oraz 149-150 cm wysokości (odpowiednio, sedan i kombi). Wszystko to przy 279-centymetrowym rozstawie osi.
Dla porównania, w Volkswagenie Passacie osie są oddalone od siebie o 284 cm, natomiast pozostałe wymiary to: 492, 185, 152 cm. Bagażnik tego niemieckiego auta, dostępnego wyłącznie jako kombi, liczy 510-1770 l. W BYD-zie Sealu 6 DM-i Touring to 500-1535 l. Sedan legitymuje się z kolei pojemnością 491-1370 l.
Chińska nowość na polskim rynku występuje wyłącznie z hybrydowym układem napędowym plug-in. Składają się na niego 1,5-litrowa, benzynowa jednostka napędowa o mocy 97 KM, cechująca się efektywnością cieplną na poziomie 43% i współpracująca z silnikiem elektrycznym, wytwarzającym 197 KM i 300 Nm.
Do wyboru są dwa warianty układu plug-in. Słabszy rozwija systemowo 184 KM i do pary ma akumulator trakcyjny o nominalnej pojemności 10,8 kWh, co przekłada się na 55-60 km zasięgu (odpowiednio, sedan i kombi). Takie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,9 s i jest w stanie bez tankowania/ładowania pokonać 1350-1505 km.
Cena? Wersja Boost w przypadku sedana stanowi wydatek 152 600 zł, a w kombi – 159 100 zł. Dla porównania – ceny VW Passata zaczynają się od 157 190 zł. Pod maską nie ma on jednak hybrydy plug-in, a 1,5-litrowy silnik eTSI, zaopatrzony w układ miękkiej hybrydy.
Mocniejszy układ napędowy wytwarza łącznie 212 KM i do pary ma większą baterię trakcyjną (19,0 kWh). W przeciwieństwie do słabszej wersji dysponuje on również ładowaniem prądem stałym o mocy sięgającej 26 kWh (30-80% w 23 min). Ładowarka pokładowa zawsze ma 6,6 kWh.
BYD Seal 6 DM-i z mocniejszym układem napędowym występuje w odmianach Comfort Lite i Comfort. Zapewnia on przyspieszenie 0-100 km/h w 8,5 s, 100-105 km zasięgu elektrycznego oraz 1350-1455 km całkowitego zasięgu.
W tym przypadku cena wynosi:
Wyposażenie podstawowej odmiany Boost obejmuje:
Wariant Comfort Lite zapewnia ponadto:
W topowej wersji Comfort do powyższego wyposażenia dochodzi jeszcze 15,6-calowy ekran systemu multimedialnego.
BYD na Seala 6 DM-i zapewnia 6-letnią gwarancję mechaniczną oraz 8-letnią na układ napędowy i baterię trakcyjną.