Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BYD Seal 6 DM-i – przód

BYD bierze na celownik VW Passata. Nowa hybryda plug-in zaskakuje polską ceną!

fot. BYD

BYD bierze na celownik VW Passata. Nowa hybryda plug-in zaskakuje polską ceną!

Hybrydowe kombi BYD-a, czyli Seal 6 DM-i Touring już do kupienia w Polsce. To chińskie auto klasy średniej debiutuje również w odmianie sedan i zaskakuje ceną, zbliżoną do Volkswagena Passata. Seryjnie korzysta z oszczędnego napędu hybrydowego plug-in. 

BYD ma ostatnio bardzo dobrą passę na europejskim rynku. Jego sprzedaż w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku osiągnęła 84 416 aut. Oznacza to wzrost rok do roku aż o 291%. 

Główna w tym zasługa zmian w ofercie tego wytwórcy i postawienia na, zyskujące na popularności, hybrydy plug-in. W czerwcu na Starym Kontynencie pojawił się sedan Seal 5, natomiast teraz do gry wchodzi Seal 6 DM-i.

Nowe auto klasy średniej 

To chińskie auto występuje od razu w odmianie sedan oraz kombi, zwanej Touring. Obie wersje mają niemal identyczne wymiary, mierząc 484 cm długości, 187 cm szerokości oraz 149-150 cm wysokości (odpowiednio, sedan i kombi). Wszystko to przy 279-centymetrowym rozstawie osi.

Dla porównania, w Volkswagenie Passacie osie są oddalone od siebie o 284 cm, natomiast pozostałe wymiary to: 492, 185, 152 cm. Bagażnik tego niemieckiego auta, dostępnego wyłącznie jako kombi, liczy 510-1770 l. W BYD-zie Sealu 6 DM-i Touring to 500-1535 l. Sedan legitymuje się z kolei pojemnością 491-1370 l. 

BYD Seal 6 DM-i_01
Sedan i kombi mają praktycznie identyczne wymiary zewnętrzne. 
fot. BYD

Chińska nowość na polskim rynku występuje wyłącznie z hybrydowym układem napędowym plug-in. Składają się na niego 1,5-litrowa, benzynowa jednostka napędowa o mocy 97 KM, cechująca się efektywnością cieplną na poziomie 43% i współpracująca z silnikiem elektrycznym, wytwarzającym 197 KM i 300 Nm. 

Do wyboru są dwa warianty układu plug-in. Słabszy rozwija systemowo 184 KM i do pary ma akumulator trakcyjny o nominalnej pojemności 10,8 kWh, co przekłada się na 55-60 km zasięgu (odpowiednio, sedan i kombi). Takie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,9 s i jest w stanie bez tankowania/ładowania pokonać 1350-1505 km

BYD Seal 6 DM-i (5)
Bagażnik kombi mieści 500-1535 l.
fot. BYD

Cena? Wersja Boost w przypadku sedana stanowi wydatek 152 600 zł, a w kombi – 159 100 zł. Dla porównania – ceny VW Passata zaczynają się od 157 190 zł. Pod maską nie ma on jednak hybrydy plug-in, a 1,5-litrowy silnik eTSI, zaopatrzony w układ miękkiej hybrydy.

212 KM i 1350-1455 km zasięgu

Mocniejszy układ napędowy wytwarza łącznie 212 KM i do pary ma większą baterię trakcyjną (19,0 kWh). W przeciwieństwie do słabszej wersji dysponuje on również ładowaniem prądem stałym o mocy sięgającej 26 kWh (30-80% w 23 min). Ładowarka pokładowa zawsze ma 6,6 kWh. 

BYD Seal 6 DM-i z mocniejszym układem napędowym występuje w odmianach Comfort Lite i Comfort. Zapewnia on przyspieszenie 0-100 km/h w 8,5 s, 100-105 km zasięgu elektrycznego oraz 1350-1455 km całkowitego zasięgu. 

W tym przypadku cena wynosi: 

  • Comfort Lite (sedan): 176 300 zł
  • Comfort (sedan): 180 600 zł
  • Comfort Lite (kombi): 182 800 zł
  • Comfort (kombi): 187 100 zł 

Bogate wyposażenie każdej wersji

Wyposażenie podstawowej odmiany Boost obejmuje: 

  • 17-calowe obręcze z lekkich stopów
  • lakier metalizowany 
  • LED-owe oświetlenie tylne i do jazdy dziennej
  • tapicerkę ze sztucznej skóry 
  • elektrycznie regulowane fotele 
  • elektrycznie sterowane lusterka boczne 
  • 8,8-calowe ekran cyfrowych zegarów 
  • 12,8-calowy ekran centralny 
  • tylne czujniki parkowania 
  • kamerę cofania 
  • funkcję V2L 
  • relingi dachowe w Touringu
BYD Seal 6 DM-i (14)
W kokpicie dominują dwa ekrany. Centralny może mieć przekątną 12,8-15,6". 
fot. BYD

Wariant Comfort Lite zapewnia ponadto: 

  • 18-calowe obręcze z lekkich stopów 
  • ładowanie DC 
  • przyciemniane szyby z tyłu
  • podgrzewanie kierownicy
  • oświetlenie nastrojowe 
  • bezprzewodową ładowarkę do smartfona
  • audio z 8 głośnikami 
  • fotele ogrzewane i wentylowane
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika 
  • dach panoramiczny

W topowej wersji Comfort do powyższego wyposażenia dochodzi jeszcze 15,6-calowy ekran systemu multimedialnego.

BYD na Seala 6 DM-i zapewnia 6-letnią gwarancję mechaniczną oraz 8-letnią na układ napędowy i baterię trakcyjną

Czytaj także