Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Bentley Continental Flying Spur Hybrid przód

Droga, z której nie ma odwrotu – Bentley Flying Spur Hybrid

Bentley

Droga, z której nie ma odwrotu – Bentley Flying Spur Hybrid

Najpierw hybrydowe wspomaganie zafundowano SUV-owi Bentayga, a teraz luksusowa limuzyna Bentley Continental Flying Spur zadebiutowała w wersji hybrydowej plug-in.

Na początku lekkim szokiem dla niektórych fanów brytyjskiej marki było w ogóle to, że zdecydowała się ona na wprowadzenie do gamy SUV-a (rezygnacja z tego kroku przy dzisiejszej popularności luksusowych samochodów tego typu wydawałyby się jednak szaleństwem). Stało się to w 2015 r., choć już w 2012 r. pokazano jego zapowiedź, czyli prototyp EXP 9 F.

Potem, w 2018 r., miłośnicy potężnych jednostek benzynowych musieli oswoić się z wprowadzeniem do gamy tego modelu wersji hybrydowej, z silnikiem V6 (a nie V8 czy W12). Jej poliftingowa wersja niedawno trafiła do sprzedaży.

Teraz taki sam los jak Bentaygę spotkał flagowego Flying Spura (po angielsku latająca ostroga). Zresztą na konferencji prasowej, podczas której zaprezentowano ten właśnie model, szef marki Adrian Hallamark zapowiedział, że do 2025 r. nastąpi tzw. hybrydyzacja gamy Continentala. Natomiast po 2030 r. wszystkie sprzedawane Bentleye będą miały napęd elektryczny i zostaną w nich wykorzystane zasadnicze rozwiązania przygotowane przez Audi (w ramach koncernu Volkswagena Bentley należy do Grupy Audi).

Bentley Flying Spur Hybrid – najważniejsze dane

Jak zaznaczył Hallamark, sam na początku był sceptycznie nastawiony do pomysłu hybrydowego Bentleya, ale ostatecznie przekonał się do niego po użytkowaniu Bentaygi z takim napędem.

Jakie zatem komponenty składają się na hybrydę we Flying Spurze? Sercem układu jest benzynowa jednostka 2.9 V6 biturbo (416 KM, 550 Nm) wspomagana przez silnik elektryczny umieszczony między spalinowym a skrzynią biegów. On sam rozwija 136 KM i 400 Nm, a łączne parametry układu napędowego są następujące: 544 KM i 750 Nm (czyli o 95 KM i 50 Nm więcej niż w Bentaydze). Akumulator trakcyjny ma sporą pojemność 14,1 kWh. Ma on zapewnić dość energii na pokonanie 40 km. W dzisiejszych czasach nie jest to wartość, która na kimkolwiek zrobi wrażenie.

Tak czy inaczej, hybrydowy Flying Spur jest najekonomiczniejszym modelem brytyjskiej firmy – zatankowany i naładowany jest w stanie pokonać w sprzyjających warunkach nawet 700 km.

Bentley Flying Spur Hybrid – osiągi

Hallmark zachwalał wersję hybrydową m.in. dlatego, że także dobrze brzmi, gwarantuje dynamikę porównywalną do wariantu V8, a dzięki temu, że silnik V6 jest lżejszy od V8, poprawił się rozkład mas (osiągnął niemal 50 na 50%).

Jak zatem dokładnie wygląda sprawa z osiągami? Wersja plug-in hybrid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h. W odmianie 4.0 V8 biturbo (550 KM, 770 Nm) wartości te wynoszą, odpowiednio, 4,1 s i 318 km/h.

Debiut rynkowy Flying Spura Hybrid ma nastąpić pod koniec bieżącego roku.

Bentley Continental Flying Spur Hybrid przód
Hybrydowy Flying Spur ma baterię o pojemności 14,1 kWh. Gniazdo do ładowania umieszczono na lewym tylnym błotniku.
Bentley
Bentley Continental Flying Spur Hybrid tył
Jedynie subtelny napis na błotniku i cztery owalne końcówki wydechu zdradzają, jaka to wersja Flying Spura. Główne rynki dla tego mierzącego 5,32 m auta to USA i Chiny.
Bentley
Bentley Continental Flying Spur Hybrid przód ruch
Po zaprzestaniu produkcji modelu Mulsanne rolę flagowej limuzyny Bentleya (i przy okazji – jedynej) pełni Flying Spur. Do wyboru jest 7 standardowych kolorów oraz 60 oferowanych poprzez dział indywidualizacji Mulliner. Widoczne na zdjęciu czarne obramowania szyb, grill czy inne detale to opcja. Standardem są chromowane. Felgi: 20-, 21- lub 22-calowe. 
Bentley
Bentley Continental Flying Spur Hybrid wnętrze
Wnętrze Flying Spura cechują fenomenalna jakość i ogromne możliwości personalizacji (do wyboru jest m.in. 15 kolorów skór). Dobrze, że mimo cyfryzacji i dotykowego ekranu Bentley pozostał wierny niektórym tradycyjnym, sprawdzonym rozwiązaniom, jak porządnych rozmiarów dźwignia zmiany biegów.
Bentley
Bentley Continental Flying Spur Hybrid mapa zasięgu
Na mapie zaznaczany jest przybliżony obszar, do którego można dotrzeć tylko „na prądzie”.
Bentley
Bentley Continental Flying Spur Hybrid tryby
Do dyspozycji są trzy tryby: EV (jazda elektryczna), Hybrid (pracują oba silniki) oraz Hold (zachowanie energii w akumulatorze).
Bentley

Czytaj także