Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mazda 6

Koniec Mazdy 6. Co z jej następcą?

Koniec Mazdy 6. Co z jej następcą?

Po 22 latach od premiery Mazda 6 powoli przechodzi na emeryturę. Produkcja ostatniej, trzeciej generacji tego leciwego już samochodu zakończy się w połowie kwietnia 2024 r. Co z następcą?

Aktualne wcielenie Mazdy 6 pozostaje w produkcji od 2012 roku. Nawet jak na dzisiejsze, wydłużające się standardy dotyczące aut spalinowych to szmat czasu. I to pomimo faktu, że „szóstka” była kilkakrotnie odnawiana. 

Choć Mazdę 6 wycofano z rynków w USA i Wielkiej Brytanii (odpowiednio w 2021 i 2023 roku), obecnie to auto w wersji sedan można jeszcze kupić w naszym kraju. Jego ceny startują z pułapu 156 900 zł – tyle trzeba zapłacić za wariant Center-Line, wprawiany w ruch przez 2-litrowy, 165-konny silnik benzynowy. Zresztą jedyny w ofercie. Współpracuje on ze skrzynią ręczną lub automatyczną. 

Jadąca Mazda 6 III 2.2 SkyActiv-D widok od tyłu
Mazdę 6 oferowano również w wariancie kombi. 
archiwum

Aktualnie podstarzała „szóstka” kończy swój rynkowy żywot w Kraju Kwitnącej Wiśni. Co dalej? Jakiś czas temu, za japońskim magazynem Best Car (szczegóły w linku poniżej), donosiliśmy o tym, że rozpoczęły się prace nad następcą tego modelu, mającym być limuzyną w stylu coupe, opartym na tylnonapędowej platformie modeli CX-60 i CX-90. Ba, przedstawiciele Best Car posunęli się nawet do stwierdzenia, że Japończycy dali swoim inżynierom zielone światło na projektowanie i produkcję tego modelu. 

Mazda 6 jednak bez następcy

Mazda przy okazji wycofywania „szóstki” z Japonii wydała krótki komunikat, w którym stwierdziła, co zamierza zrobić, aby wypełnić rynkową pustkę po tym aucie. Odpowiedź brzmi... nic! 

Według przedstawicieli japońskiej marki rolę Mazdy 6 przejmą modele z serii CX. Dlatego tym, którzy kochają klasyczne kombi lud sedany pozostanie sięgnąć po uterenowione auto tej marki lub skierować swoje kroki w kierunku salonu sprzedaży innego producenta. 

Mazda 6 jest obecnie wytwarzana w japońskiej Hiroszimie oraz w chińskim Changchun. Do ataku Rosji na Ukrainę powstawała również we Władywostoku. Ale już w lutym 2022 roku Japończycy zdecydowali o przekazaniu tamtejszego zakładu firmie Sollers za symboliczną kwotę 1 euro, choć z możliwością wykupienia udziałów przez najbliższe trzy lata. 

Zapowiedziany na połowę kwietnia bieżącego roku koniec wytwarzania Mazdy 6 w Japonii oznacza, że to auto wkrótce zostanie wycofane także z polskiego rynku. Chińska produkcja przez jakiś czas zostać utrzymana.

Czytaj także