Brytyjsko-chińska marka wprowadziła do swojej polskiej oferty dwa nowe modele z mocnymi napędami hybrydowymi. Są to MG ZS Hybrid+ i HS Plug-In Hybrid. Ich ceny są nie tyle konkurencyjne, co wyniszczające dla innych producentów na rynku.
MG idzie za ciosem i za jednym zamachem w Polsce debiutują dwa zupełnie nowe modele. O ile w przypadku ZS-a drugiej generacji odsłonięcie polskiego cennika było tylko kwestią czasu, o tyle pojawienie się HS-a Plug-In Hybrid należy uznać za pewną niespodziankę.
Ten model klasy kompakt w najnowszym wydaniu stał się znacznie dojrzalszy niż poprzednik. Na długość przybyło mu 4,5 cm (do 465,5 cm), a na szerokość – 1,4 cm (189,0 cm). Z kolei z wysokości ubyły 3 cm (166,3 cm).
To chińskie auto, które niedawno zadebiutowało na rynku, do tej pory było dostępne wyłącznie z benzynowym silnikiem o mocy 170 KM. Do wyboru są przekładnia ręczna i automatyczna. Cena? Od 109 900 zł.
Odmiana Plug-In Hybrid już występowała w gamie pierwszego wcielenia HS-a ale nie oferowano jej na polskim rynku. Aż do teraz. Nowe auto to wręcz potężna hybryda, dysponująca łączną mocą aż 339 KM.
Składają się na nią 143-konna, turbodoładowana jednostka 1.5 (230 Nm) oraz silnik elektryczny o mocy 183 KM ( 340 Nm). Ten ostatni życiodajne elektrony czerpie z baterii trakcyjnej o pojemność użytkowej 21,7 kWh.
Zapewnia ona zasięg elektryczny sięgający 100 km. Chińczycy podają średnie zużycie paliwa na poziomie 0,54 l/100 km. Oczywiście, przy założeniu, że co 100 km będzie się uzupełniać prąd z zewnętrznego źródła. Służy do tego ładowarka pokładowa o mocy 7 kW.
MG HS Plug-In Hybrid waży 1830 kg i ma niezbyt okazałą ładowność 475 kg. Zbiornik paliwa dysponuje pojemnością 55 l, dzięki czemu ten chiński SUV jest w stanie pokonać do 1000 km bez ładowania/tankowania.
Cena? To absolutne zaskoczenie! MG HS Plug-In Hybrid w obowiązującej obecnie promocji kosztuje od 156 500 zł za wariant Excite i od 165 500 zł za odmianę Exclusive. Wyposażenie, jak to w przypadku modeli tej marki, jest bardzo solidne.
Seryjnie otrzymujemy komplet systemów bezpieczeństwa (m.in. asystenci martwego pola, jazdy w korkach i adaptacyjny tempomat), dwa ekrany o przekątnej 12,3” w kokpicie, dostęp bezkluczykowy, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, elektrycznie regulowany fotel kierowcy czy 19-calowe obręcze z lekkich stopów.
Odmiana Exclusive dorzuca do tego m.in. 2-strefową klimatyzację, tapicerkę ze sztucznej skóry, elektryczną regulację fotela pasażera, podgrzewane siedzenia, zestaw kamer dookoła nadwozia i przednie czujniki parkowania.
Pojawienie się nowego MG HS-a Plug-In Hybrid z pewnością wywołało pewne poruszenie u potencjalnej konkurencji. Przykładowo Toyota za RAV4 Plug-In Hybrid woła od 238 200 zł (306 KM, 75 km zasięgu na prądzie). Ale w przeciwieństwie do MG to japońskie auto ma napęd 4x4, a nie wyłącznie przedni.
Bardziej przystępny cenowo jest Hyundai Tucson Plug-In Hybrid, który w promocji kosztuje 186 900 zł. Dysponuje on łączną mocą 253 KM, przednim napędem (w opcji jest wersja 4x4) i baterią trakcyjną o pojemności 13,8 kWh. Zapewnia on elektryczny zasięg na poziomie 66-71 km.
Druga nowość MG w Polsce to ZS Hybrid+. Dysponuje on układem hybrydowym o łącznej mocy 197 KM. Według Chińczyków średnio na 100 km potrzebuje on 5,0-5,1 l/100 km. Osiągi? 0-100 km/h w 8,7 s i prędkość maksymalna 168 km/h.
MG ZS w nowej generacji awansował do klasy modeli kompaktowych, co zawdzięcza wyraźnie większym niż wcześniej wymiarom. Na długość przybyło mu 11 cm (mierzy 443 cm), na szerokość 1 cm (182 cm), a z wysokości ubył 1 cm (164 cm).
Na razie w ofercie ZS-a dostępny jest wyłącznie hybrydowy układ napędowy, ale w przyszłym roku dołączą do niego warianty spalinowe. Cena? Za 197-konną hybrydę w odmianie Standard należy zapłacić od 98 900 zł. Powyżej w ofercie znajdują się wersje Excite w cenie 107 800 zł oraz Exclusive za 116 700 zł.
Co istotne, już najtańsza odmiana MG ZS-a Hybrid+ dysponuje automatyczną klimatyzacją, cyfrowymi zegarami (7”), systemem informacyjno-rozrywkowym (10,25”), nawigacją satelitarną, adaptacyjnym tempomatem oraz tylną kamerą i czujnikami cofania.
Wariant Excite jest bogatszy m.in. o reflektory diodowe, 17-calowe obręcze z lekkich stopów, skórzaną kierownicę i większy ekran centralny (12,3”). W Exclusive mamy dodatkowo przede wszystkim zestaw kamer dookoła nadwozia, tapicerkę ze sztucznej skóry i podgrzewane fotele.
Co na to rywale? 140-konna Dacia Duster Hybrid kosztuje od 111 400 zł. Toyota do swoich hybrydowych modeli – miejskiego Yarisa Cross (116 KM) i większej Corolli Cross (140 KM) – obecnie przyczepia metkę z ceną, odpowiednio, 104 300 i 142 800 zł.