Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Renault 4 przód

Można zamawiać miejskiego elektrycznego crossovera Renault 4. Ceny nie są dużo wyższe niż modelu 5

fot. Renault

Można zamawiać miejskiego elektrycznego crossovera Renault 4. Ceny nie są dużo wyższe niż modelu 5

Nowe, elektryczne Renault 4 w kapitalny sposób łączy stylistykę nawiązującą do oryginalnego modelu z nowoczesną techniką. Renault właśnie podało ceny i specyfikację „czwórki”, którą można już u nas zamawiać.

Renault stawia obecnie przede wszystkim na rozwój dwóch grup samochodów osobowych – hybrydowych (głównie tzw. samoładujących się, ale także typu plug-in) oraz aut elektrycznych. Do gamy tych drugich dołączył niedawno miejski hatchback 5 (który nota bene został świetnie przyjęty i stał się prawdziwym hitem sprzedażowym), a teraz rynkowy debiut świętuje Renault 4. 

Dwa napędy

Renault 4 jest bardzo blisko spokrewnione z „piątką”, choć na pierwszy rzut oka niewiele na to wskazuje. Oba modele dzielą płytę podłogową AmpR przeznaczoną dla aut elektrycznych, z tym że „czwórka” ma o 8,4 cm większy rozstaw osi (262,4 do 254 cm), jest też dłuższa o 22,1 cm (mierzy 414,3 cm) i dysponuje wyraźnie większym prześwitem (18,1 do 14,5 cm). Ponadto ma o 5,4 cm większą wysokość (155,2 cm bez relingów, a 157,2 cm z relingami) i jest o 2,2 cm szersza (179,6 cm).

Wszystko to sprawia, że choć nadal jest autem niewielkim, to bardziej wszechstronnym (m.in. za sprawą pojemnego bagażnika, mającego od 420 do 1405 l). Generalnie model 5 jest odpowiednikiem Clio w tradycyjnej gamie Renault, zaś „czwórce” najbliżej do Captura.

Renault 4 jest oferowane w dwóch wersjach napędowych. Oto ich podstawowe parametry:

  • 120 KM, 225 Nm, akumulator 40 kWh, moc ładowania DC do 80 kW, zasięg 300 km, przyspieszenie 0-100 km/h w  9,2 s, prędkość maksymalna 150 km/h
  • 150 KM, 245 Nm, akumulator 52 kWh, moc ładowania DC do 100 kW, zasięg 400 km, przyspieszenie 0-100 km/h w  8,2 s, prędkość maksymalna 150 km/h

Trzy wersje, sensowne ceny

„Czwórka” jest sprzedawana w trzech wersjach wyposażenia: Evolution (jedyna dla 120-konnego silnika), Techno oraz Iconic. Ceny są o 9 tys. zł wyższe niż w przypadku analogicznych odmian silnikowych/wyposażeniowych Renault 5. Poniżej pełen cennik nowego Renault 4:

  • 120 KM Evolution: 129 900 zł
  • 150 KM Evolution: 142 900 zł
  • 150 KM Techno: 151 900 zł
  • 150 KM Iconic: 160 900 zł

Oto najważniejsze elementy wyposażenia poszczególnych wersji:

Evolution

  • system multimedialny openR link
  • kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 7"
  • światła Full LED
  • funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
  • automatyczny hamulec postojowy
  • czujniki parkowania tyłem
  • kamera cofania
  • klimatyzacja automatyczna, jednostrefowa
  • fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i 4 dla pasażera
  • pompa ciepła
  • felgi stalowe 18" z kołpakami

Techno (dodatkowo do Evolution):

  • tapicerka „dżinsowa” pochodząca w 100% z recyklingu
  • kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25"
  • ładowarka indukcyjna
  • system multimedialny openR Link 10,1" z wbudowanymi usługami Google, Arkamys
  • fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i pasażera
  • lusterka elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane
  • aktywny regulator prędkości (i-ACC)
  • automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
  • relingi dachowe
  • felgi aluminiowe 18"

Iconic (dodatkowo do Techno):

  • tapicerka materiałowa z eko-skóry pochodząca z recyklingu łączona z szarą tkaniną
  • fotele regulowane w 6 kierunkach i elektryczna regulacja lędźwiowa dla kierowcy
  • wielokolorowe oświetlenie nastrojowe
  • czujniki parkowania przednie, tylne, boczne plus system parkowania bez użycia rąk
  • podgrzewane fotele
  • podgrzewana kierownica
renault-4-przod
Renault 4 jest autem nieco większym i wszechstronniejszym niż „piątka“.
Zdjęcie: Renault
renault-4-tyl
Bardzo duża pokrywa ułatwia dostęp do pojemnego, 420-litrowego bagażnika.
Zdjęcie: Renault
renault-4-deska-rozdzielcza
Kabina jest w zasadzie taka sama jak w modelu 5. Przyjemne materiały, łatwa obsługa (m.in. dzięki tradycyjnemu panelowi klimatyzacji) oraz udane multimedia oparte o rozwiązania Google.
Zdjęcie: Renault

Czytaj także