Można zamawiać miejskiego elektrycznego crossovera Renault 4. Ceny nie są dużo wyższe niż modelu 5
fot. Renault
Można zamawiać miejskiego elektrycznego crossovera Renault 4. Ceny nie są dużo wyższe niż modelu 5
Adam Szczepaniak
2 dni temu
Nowe, elektryczne Renault 4 w kapitalny sposób łączy stylistykę nawiązującą do oryginalnego modelu z nowoczesną techniką. Renault właśnie podało ceny i specyfikację „czwórki”, którą można już u nas zamawiać.
Renault stawia obecnie przede wszystkim na rozwój dwóch grup samochodów osobowych – hybrydowych (głównie tzw. samoładujących się, ale także typu plug-in) oraz aut elektrycznych. Do gamy tych drugich dołączył niedawno miejski hatchback 5 (który nota bene został świetnie przyjęty i stał się prawdziwym hitem sprzedażowym), a teraz rynkowy debiut świętuje Renault 4.
Renault 4 jest bardzo blisko spokrewnione z „piątką”, choć na pierwszy rzut oka niewiele na to wskazuje. Oba modele dzielą płytę podłogową AmpR przeznaczoną dla aut elektrycznych, z tym że „czwórka” ma o 8,4 cm większy rozstaw osi (262,4 do 254 cm), jest też dłuższa o 22,1 cm (mierzy 414,3 cm) i dysponuje wyraźnie większym prześwitem (18,1 do 14,5 cm). Ponadto ma o 5,4 cm większą wysokość (155,2 cm bez relingów, a 157,2 cm z relingami) i jest o 2,2 cm szersza (179,6 cm).
Wszystko to sprawia, że choć nadal jest autem niewielkim, to bardziej wszechstronnym (m.in. za sprawą pojemnego bagażnika, mającego od 420 do 1405 l). Generalnie model 5 jest odpowiednikiem Clio w tradycyjnej gamie Renault, zaś „czwórce” najbliżej do Captura.
Renault 4 jest oferowane w dwóch wersjach napędowych. Oto ich podstawowe parametry:
120 KM, 225 Nm, akumulator 40 kWh, moc ładowania DC do 80 kW, zasięg 300 km, przyspieszenie 0-100 km/h w 9,2 s, prędkość maksymalna 150 km/h
150 KM, 245 Nm, akumulator 52 kWh, moc ładowania DC do 100 kW, zasięg 400 km, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s, prędkość maksymalna 150 km/h
Trzy wersje, sensowne ceny
„Czwórka” jest sprzedawana w trzech wersjach wyposażenia: Evolution (jedyna dla 120-konnego silnika), Techno oraz Iconic. Ceny są o 9 tys. zł wyższe niż w przypadku analogicznych odmian silnikowych/wyposażeniowych Renault 5. Poniżej pełen cennik nowego Renault 4:
120 KM Evolution: 129 900 zł
150 KM Evolution: 142 900 zł
150 KM Techno: 151 900 zł
150 KM Iconic: 160 900 zł
Oto najważniejsze elementy wyposażenia poszczególnych wersji:
Evolution
system multimedialny openR link
kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 7"
światła Full LED
funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
automatyczny hamulec postojowy
czujniki parkowania tyłem
kamera cofania
klimatyzacja automatyczna, jednostrefowa
fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i 4 dla pasażera
pompa ciepła
felgi stalowe 18" z kołpakami
Techno (dodatkowo do Evolution):
tapicerka „dżinsowa” pochodząca w 100% z recyklingu
kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25"
ładowarka indukcyjna
system multimedialny openR Link 10,1" z wbudowanymi usługami Google, Arkamys
fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i pasażera
lusterka elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane
aktywny regulator prędkości (i-ACC)
automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
relingi dachowe
felgi aluminiowe 18"
Iconic (dodatkowo do Techno):
tapicerka materiałowa z eko-skóry pochodząca z recyklingu łączona z szarą tkaniną
fotele regulowane w 6 kierunkach i elektryczna regulacja lędźwiowa dla kierowcy
wielokolorowe oświetlenie nastrojowe
czujniki parkowania przednie, tylne, boczne plus system parkowania bez użycia rąk
Renault 4 jest autem nieco większym i wszechstronniejszym niż „piątka“.Zdjęcie: RenaultBardzo duża pokrywa ułatwia dostęp do pojemnego, 420-litrowego bagażnika.Zdjęcie: RenaultKabina jest w zasadzie taka sama jak w modelu 5. Przyjemne materiały, łatwa obsługa (m.in. dzięki tradycyjnemu panelowi klimatyzacji) oraz udane multimedia oparte o rozwiązania Google.Zdjęcie: Renault