Nowe, elektryczne Renault 4 w kapitalny sposób łączy stylistykę nawiązującą do oryginalnego modelu z nowoczesną techniką. Renault właśnie podało ceny i specyfikację „czwórki”, którą można już u nas zamawiać.
Renault stawia obecnie przede wszystkim na rozwój dwóch grup samochodów osobowych – hybrydowych (głównie tzw. samoładujących się, ale także typu plug-in) oraz aut elektrycznych. Do gamy tych drugich dołączył niedawno miejski hatchback 5 (który nota bene został świetnie przyjęty i stał się prawdziwym hitem sprzedażowym), a teraz rynkowy debiut świętuje Renault 4.
Renault 4 jest bardzo blisko spokrewnione z „piątką”, choć na pierwszy rzut oka niewiele na to wskazuje. Oba modele dzielą płytę podłogową AmpR przeznaczoną dla aut elektrycznych, z tym że „czwórka” ma o 8,4 cm większy rozstaw osi (262,4 do 254 cm), jest też dłuższa o 22,1 cm (mierzy 414,3 cm) i dysponuje wyraźnie większym prześwitem (18,1 do 14,5 cm). Ponadto ma o 5,4 cm większą wysokość (155,2 cm bez relingów, a 157,2 cm z relingami) i jest o 2,2 cm szersza (179,6 cm).
Wszystko to sprawia, że choć nadal jest autem niewielkim, to bardziej wszechstronnym (m.in. za sprawą pojemnego bagażnika, mającego od 420 do 1405 l). Generalnie model 5 jest odpowiednikiem Clio w tradycyjnej gamie Renault, zaś „czwórce” najbliżej do Captura.
Renault 4 jest oferowane w dwóch wersjach napędowych. Oto ich podstawowe parametry:
„Czwórka” jest sprzedawana w trzech wersjach wyposażenia: Evolution (jedyna dla 120-konnego silnika), Techno oraz Iconic. Ceny są o 9 tys. zł wyższe niż w przypadku analogicznych odmian silnikowych/wyposażeniowych Renault 5. Poniżej pełen cennik nowego Renault 4:
Oto najważniejsze elementy wyposażenia poszczególnych wersji:
Evolution
Techno (dodatkowo do Evolution):
Iconic (dodatkowo do Techno):