Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Leapmotor T03

Nowy samochód z Polski wyceniony. Dacia Spring właśnie przestała być okazją

fot. Leapmotor

Nowy samochód z Polski wyceniony. Dacia Spring właśnie przestała być okazją

Elektryczny Leapmotor T03 z Tychów za kilka dni trafi do salonów sprzedaży. Cena? Dacię Spring czekają trudne chwile.

Chiński Leapmotor w 21% należy do Stellantisa. Ten gigant z siedzibą w Amsterdamie ma prawo do sprzedaży jego samochodów poza Państwem Środka. Początkowo planuje on oferować je w swoich 200 salonach na terenie Europy. 

Trafią one na rynki Francji, Włoch, Niemiec, Holandii, Portugalii, Belgii, Grecji oraz Rumunii. Docelowo, do 2026 roku modele Leapmotora będą sprzedawane w 500 europejskich salonach. Polska na razie nie jest barana pod uwagę. 

Produkcja od połowy czerwca

Ale to właśnie w Polsce, w tyskiej fabryce Stellantisa od połowy czerwca powstaje Leapmotor T03. Na razie informacje na ten temat są ograniczone, ale prawdopodobnie jego produkcja odbywa się w ramach prostego montażu z gotowych elementów z Chin. W przyszłym roku dołączy do niego kompaktowy crossover A12. 

Sprzedaż Leapmotora T03 ma rozpocząć się już za kilka dni. We Włoszech to niewielkie auto elektryczne ma kosztować od 18 900 euro, czyli około 80 700 zł. Dla porównania Dacia za najtańszy wariant Springa (26,8 kWh, 45 KM) we Włoszech żąda 17 900 euro (ok. 76 400 zł), czyli praktycznie tyle samo, ile za to auto trzeba zapłacić w naszym kraju (76 900 zł). 

Leapmotor T_03_tył
Leapmotor T03 mierzy nieco ponad 3,6 m długości. Na pokład zabierze 4 pasażerów. 
fot. LEAPMOTOR

Co istotne, początkowo maluch z Chin ma być oferowany w promocyjnej cenie... 17 900 euro. 

Typowy mieszczuch

Leapmotor T03 mierzy 362 cm długości, 158 cm szerokości oraz 165 cm wysokości – przy rozstawie osi 240 cm. 5-drzwiowe nadwozie o pudełkowatych proporcjach pomieści 4 pasażerów. Wykonano jest w 60% ze stali o wysokiej wytrzymałości. 

Do napędu chińskiego malucha służy 95-konny silnik elektryczny, umieszczony przy tylnej osi. Życiodajne elektrony czerpie on z akumulatora trakcyjnego o pojemności 37,3 kWh. Zapewnia on średni zasięg na poziomie 265 km (zgodnie z WLTP) oraz 395 km w mieście

Leapmotor T_03_kokpit
Prosty kokpit z dwoma ekranami. 
fot. LEAPMOTOR

Ładowarka pokładowa ma moc 6,6 kW. Baterię Leapmotora T03 można „nabijać” również prądem stałym z mocą sięgającą 48 kW. A to oznacza, że od 30 do 80% pojemności napełnia się ona w nieco ponad 30 minut

Dla porównania Dacia Spring funkcję szybkiego ładowania (z mocą 30 kW) oferuje praktycznie wyłącznie w opcji, kosztującej 2750 zł. Seryjna jest ono jedynie w 2-osobowym wariancie Cargo. 

Dojrzałe wyposażenie

Leapmotor T03 występuje w trzech kolorach nadwozia – białym, srebrnym i niebieskim. Standardowo porusza się na 15-calowych obręczach aluminiowych i oferuje m.in. 42-calowy dach panoramiczny z elektryczną roletą, światła LED z przodu i z tyłu czy kamerę cofania i czujniki parkowania

Poza tym seryjnie otrzymujemy 8-calowe cyfrowe zegary, 10,1-calowy system informacyjno-rozrywkowy z Bluetoothem i asystentem głosowym, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, a także wszystkie szyby sterowane elektrycznie. 

Leapmotor T03
Chiński maluch nie uznaje kompromisów pod względem aktywnego bezpieczeństwa. 
fot. LEAPMOTOR

Leapmotor T03 imponuje wyposażeniem w aktywne systemy wsparcia. Auto dysponuje trzema kamerami, dwoma radarami działającymi na falach milimetrowych i trzema ultradźwiękowymi. W rezultacie zapewnia m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, awaryjne hamowanie czy monitorowanie znaków i zmęczenia kierowcy. Dostępna jest także funkcja ostrzegania o nadjeżdżania pojazdów od tyłu przy otwieraniu drzwi.

Czytaj także