Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Octavia - silnika EA 211

Skoda Auto w ramach Grupy Volkswagen będzie odpowiadać za rozwój silników z serii EA 211

Skoda Auto w ramach Grupy Volkswagen będzie odpowiadać za rozwój silników z serii EA 211

Skoda Auto ma przejąć od Volkswagena rozwój silników z serii EA 211. Oznacza to, że oprócz wolnossących jednostek benzynowych, oznaczonych jako MPI, będzie odpowiedzialna także za turbodoładowane TSI o pojemności 1,5 litra.

Seria silników EA 211 obejmuje 3- i 4-cylindrowe jednostki benzynowe o pojemności od 1,0 do 1,6 litra, w tym miękkie hybrydy. Silniki te są obecnie stosowane w 48 modelach ze znaczkami Skody, Volkswagena, Seata, Audi i Cupry.

Od 2012 jednostki EA 211 są wytwarzane również w Mlada Boleslav. Do tej pory powstało tutaj 4 mln sztuk, ale produkcja w najbliższym czasie ma zostać zwiększona. 

Przejęcie rozwoju silników przez Skoda Auto oznacza nie tylko opracowanie koncepcji technicznej, ale również testy, w tym emisyjne i funkcjonalne oraz pod kątem niezawodności. Poza tym Czesi w ramach nowych obowiązków planują zatrudnić 100 wykwalifikowanych inżynierów w dziale rozwoju. 

„Silniki spalinowe serii EA 211 charakteryzują się wysoką sprawnością, wzorową kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Będziemy nadal opierać się na tych cechach podczas opracowywania wersji wolnossących i turbodoładowanych, które mają przed sobą ciekawą przyszłość na wielu światowych rynkach” – twierdzi Martin Hrdlicka, szef działu rozwoju podwozi i jednostek napędowych w Škoda Auto.

produkcja_silnikow_Mlada Boleslav
Silnik EA 211: produkcja w fabryce Skody, mieszczącej się w miejscowości Mlada Boleslav. 
skoda

Samochody napędzane silnikami EA 211 sprzedawane są praktycznie na wszystkich kontynentach, dlatego prace nad nimi muszą uwzględniać również specyficzne lokalne wymogi. Z tego względu inżynierowie Skody będą musieli brać pod uwagę potrzeby nie tylko europejskich rynków, ale również Chin, Indii, Ameryki Południowej i Środkowej oraz Afryki. 

Skoda dysponuje własnym ośrodkiem rozwoju i testowania silników, otwartym w 2014 roku. Na jego terenie znajduje się bardzo nowoczesne laboratorium emisji spalin, które obejmuje m.in. cztery komory klimatyczne. Przeprowadza się w nich 8000 testów rocznie. 

Skąd taki ruch ze strony włodarzy koncernu Volkswagen? Podczas gdy Skoda ma się skupić na rozwoju silników spalinowych, Niemcy planują zintensyfikować prace przy technologii dla pojazdów elektrycznych. 

Co istotne, Czesi od 2021 roku w ramach Grupy Volkswagen odpowiadają za rozwój nowej globalnej platformy MQB A0 Global. Jest ona przeznaczona dla modeli, oferowanych poza rynkami europejskimi. W oparciu o nią w najbliższych latach powstaną nowe modele dla regionów Indii, Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz krajów członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej. 

Volkswagen Passat - przod
Skoda Auto jest odpowiedzialna za rozwój Passata nowej generacji. Pracę nad tym autem trwają od 2020 roku. 
volkswagen

To nie wszystko. Skoda Auto od 2020 roku jest także odpowiedzialna za prace rozwojowe nad następcami aktualnych Superba i Volkswagena Passata. 

Czytaj także