Druga generacja Subaru BRZ debiutowała w wersji na rynek USA.
Opracowane wspólnie przez Subaru i Toyotę modele BRZ i GT86 pierwszej generacji są obecne na rynku już od 2012 r. Zaskarbiły sobie duże uznanie miłośników prawdziwych sportowych aut za swoje liczne przymioty – lekkość, znakomite prowadzenie, tylny napęd czy wysokoobrotowy, wolnossący silnik.
Subaru właśnie zaprezentowało model drugiej generacji, stworzony według takiej samej koncepcji. Tak jak poprzednio w projektowaniu uczestniczyła Toyota, której wersja nowego samochodu powinna pojawić się w pierwszej połowie przyszłego roku. Zmiany w rozmiarach są pomijalne, natomiast znacząco – o 50-60% – zwiększono sztywność nadwozia, a środek ciężkości auta znajduje się jeszcze niżej niż dotąd. Jeśli pierwsze BRZ (i GT86) był za coś krytykowane, to przede wszystkim za zbyt słaby dwulitrowy silnik, który uzyskiwał 200 KM i 205 Nm. W nowym aucie znacząco zwiększono pojemność skokową. Teraz wynosi ona 2,4 litra. Moc wzrosła do 231 KM natomiast maksymalny moment obrotowy do 250 Nm (co ważne teraz jest osiągany nie przy 6400 a 3700 obrotach na minutę). Jeśli się weźmie pod uwagę, że nowy model ma ważyć w podstawowej wersji ok. 1275 kg (około 30 kg więcej od dotychczasowego) powinien być szybszy. Powinien, bo ba razie Subaru nie podało osiągów. Bokser jest łączony z manualną 6-biegową skrzynią lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń (wyposażono go w nowy tryb sport, zapobiegający zmianie biegów w zakręcie oraz wykonujący tzw. międzygaz podczas redukcji). Standardowym wyposażeniem każdego BRZ jest mechanizm różnicowy ze "szperą".
Niestety, wg oficjalnych informacji, jakie uzyskaliśmy w Subaru, BRZ nie będzie sprzedawany w Europie.