Na sprzedaż wystawiono absolutnie niecodzienne auto. To ZiŁ 114, wprawiany w ruch przez 7-litrowy silnik V8. Cena? Z kosmosu.
Pod skrótem ZiŁ kryje się określenie „Zakłady Imienia Lichaczowa”. To radziecki producent samochodów, ciężarówek i autobusów, założony w 1916 roku. W 1933 roku jego nazwę zmieniono na ZIS („Zakłady Imienia Stalina”), ale w 1956 roku wrócono do poprzedniej.
ZiŁ-y 114, 115 i 117 były wytwarzane w latach 1967-1979 i różniły się od siebie przede wszystkim rozstawem osi, długością nadwozia oraz liczbą miejsc w kabinie – od 5 do 7. Łącznie powstało 113 egzemplarzy tych samochodów.
Oferowany na sprzedaż ZiŁ 114 został wyprodukowany w 1977 roku i do tej pory przejechał dystans zaledwie 1277 km.
Auto ma kolor czarny, 630 cm długości, 207 cm szerokości i oferuje 6 miejsc w kabinie, z czego dwa są rozkładane, pełniąc raczej funkcję awaryjnych.
Wewnątrz znajdziemy skórzane obicia, grubą wykładzinę podłogową czy forniry. Co ciekawe, tylne drzwi otwierają się pod wiatr.
Wystawiony na sprzedaż ZiŁ 114 jest wprawiany w ruch przez potężny silnik V8 o pojemności 7 l. Wytwarza on 303 KM i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2700 obr./min, a do współpracy ma skrzynię automatyczną o zaledwie 3 biegach.
Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa w 13,5 s, natomiast prędkość maksymalna to 190 km/h. Średnie zużycie benzyny wynosi 19 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność, bagatela, 120 l.
ZIŁ 114 waży 3085 kg i prezentuje się, jakby dosłownie przed chwilą wyjechał z fabryki. W ogłoszeniu jednak nie podano, czy to auto w oryginalnym stanie, czy też po remoncie.
Cena? Właściciel za ZiŁ-a 114 chce za to auto obecnie aż 1,8 mln rubli, co w przeliczeniu na naszą walutę daje nieco ponad 820 tys. zł.
Za niższą kwotę można obecnie kupić 500-konne Porsche Panamera GTS (od 792 000 zł), czy 526-konnego Mercedesa S 580 e 4Matic z długim rozstawem osi (od 657 600 zł). Potężne, elektryczne BMW i7 M70 xDrive o mocy 659 KM kosztuje z kolei od 820 000 zł.