Najpopularniejszy SUV Europy przeszedł szeroko zakrojony face lifting
Tiguan jest najchętniej kupowanym SUV-em na Starym Kontynencie (w 2019 r. wybrało go ponad 265 tys. klientów). Po 5 latach od debiutu II generacji poddano ją modyfikacjom. Od strony wizualnej najbardziej zmienił się przód. Reflektory są teraz zbliżone do tych w Golfie (mogą być matrycowe diodowe), a grill – do tego w Touaregu. Na starcie Volkswagen nie zaoferował pełnej gamy silnikowej. Na razie znajdują się w niej silniki benzynowe 1.5 TSI (130 oraz 150 KM), a także wysokoprężne 2.0 TDI (150 lub 200 KM). Później oferta zostanie stopniowo rozszerzona. Największymi nowościami będą wersje R (z jednostką 2.0 o mocy 320 KM i nowym napędem 4x4 z wektorowaniem momentu obrotowego między tylnymi kołami) oraz hybrydowa plug-in. W tej drugiej wykorzystano silniki 1.4 TSI oraz elektryczny, które łącznie rozwijają 245 KM. Zasięg „na prądzie” ma wynosić 50 km.
Wśród systemów bezpieczeństwa pojawił się m.in. Travel Assist, który wspomaga kierowanie, automatycznie hamuje i przyspiesza (do 210 km/h). Tiguan będzie dostępny w 4 wersjach: Tiguan, Life, Elegance, R-Line.