Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota Corolla przód

Zmodernizowana Toyota Corolla. Wśród zmian – mocniejsze napędy hybrydowe

Zmodernizowana Toyota Corolla. Wśród zmian – mocniejsze napędy hybrydowe

Zmiany wizualne Toyoty Corolli 2023 są symboliczne, większe modyfikacje objęły stronę techniczną. Samochód trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 roku.

Corolla aktualnej generacji została doskonale przyjęta w Europie. Zajmuje obecnie 9. miejsce wśród najchętniej kupowanych samochodów osobowych (co ciekawe, mimo ogólnie słabej sytuacji na rynku jej sprzedaż po 4 miesiącach jest nieco lepsza niż przed rokiem), a np. w Polsce – jest bestsellerem.

Toyota Corolla po liftingu – zmiany w wyglądzie i w kabinie

Po czterech latach od debiutu Toyota przeprowadziła face lifting Corolli 12. generacji. Zmiany zewnętrzne są znikome – przeprojektowano grill, obramowanie świateł przeciwmgielnych (nie dotyczy to wariantu GR Sport) oraz wzory aluminiowych obręczy, dodano także trzy kolory lakierów (niebieski dla kombi i hatchbacka, zielony dla sedana i szary dla wszystkich wariantów). Ponadto w wyższych wersjach wyposażenia hatchbacka i kombi stosowane są reflektory bi-LED.

Najważniejsze zmiany w kabinie objęły zastosowanie nowych systemów multimedialnych z funkcjami zdalnej aktualizacji i obsługi głosowej. Centralny dotykowy ekran jest teraz większy, 10,5-calowy (poprzednio 8-calowy) i ma powłokę zapobiegająca refleksom. Od wersji Comfort będą montowane 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki (mają cztery tryby wyświetlania). Ponadto zastosowano nowe materiały wykończeniowe i tapicerki.

Co zmieniło się pod maską?

Zmodernizowana Corolla otrzymuje napędy hybrydowe piątej generacji, ze zmodyfikowanymi silnikami benzynowymi i elektrycznymi oraz jednostką sterującą, a także mniejszym, lżejszym (nawet o 18 kg), ale mocniejszym akumulatorem. Zmieniono także sposób reakcji na dodanie gazu – odczucia podczas przyspieszania mają być bardziej naturalne, a poziom hałasu niższy, mimo tego, że cały czas skrzynia biegów to CVT.

Wariant podstawowy z silnikiem benzynowym 1,8 l rozwija teraz 140 zamiast 122 KM, a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h skrócił się aż o 1,7 s – do 9,2 s. Z kolei wariant z jednostką 2.0 oferuje teraz 196 KM (poprzednio 184 KM), a przyspieszenie do „setki” wynosi 7,5 s (-0,4 s).

Corolla po liftingu została wyposażona w zmodyfikowany pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-Mate, które także będą mogły być zdalnie aktualizowane. Wśród nich znalazły się m.in. rozszerzony układ reagowania w razie ryzyka kolizji wraz z asystentem skrętu na skrzyżowaniach czy system ostrzegający podczas otwierania drzwi o nadjeżdżających z tyłu pojazdach.

toyota_corolla_przod
Z przodu Corolla w wersji GR Sport jest taka sama jak przed liftingiem.
Toyota
toyota_corolla_combi_przod
Minimalne zmiany grilla i obramowania świateł przeciwmgielnych widać dopiero w innych wersjach wyposażenia.
Toyota
toyota_corolla_tyl
Corolla GR Sport otrzymała przeprojektowany tylny zderzak.
Toyota
toyota_corolla_deska_rodzielcza
Centralny ekran jest wyraźnie większy, inny design mają także wskaźniki.
Toyota

Czytaj także