Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive – test, przód w ruchu

Toyota Camry 2.5 Hybrid – jedyny (słuszny) wybór? | TEST

fot. Adam Mikuła/Motor

Toyota Camry 2.5 Hybrid – jedyny (słuszny) wybór? | TEST

Toyota Camry to dzisiaj dość nietypowy samochód, który łączy tradycyjną, właściwie nieco już przestarzałą, formę nadwozia ze współczesną zaawansowaną techniką. A także – z wyjątkowym sentymentem i głębokim uznaniem (legendarna niezawodność…), jakimi od dekad jest darzony w Polsce. 

Dominacja SUV-ów oznacza regres innych segmentów. Niektóre, jak sedany klasy wyższej, są wręcz w zaniku – na rynku pozostały właściwie tylko te klasy premium, a i je powoli zastępują liftbacki. A przecież jeszcze niedawno można było przebierać wśród takich aut od producentów popularnych, w tym wieku w sprzedaży były Stinger, Latitude, Legend, Maxima, Omega, C6, 607, 75, 300C, Genesis, Malibu, Opirus, Epica, Grandeur, Leganza...

Dziś „w grze” pozostała jedynie Toyota Camry, która właśnie doczekała się nowego wydania.

Nadwozie i wnętrze: klasyka w nowym wydaniu

Niedostępność mniejszego o segment modelu Avensis, wspomniany brak bezpośrednich rywali oraz rozsądnie skalkulowana cena sprawiają, że Camry konkuruje z sedanami klasy średniej. Na ich tle wyróżnia się oczywiście solidnymi rozmiarami nadwozia i wnętrza.

Debiutującą dziewiątą generację rozpoznamy m.in. po nowym przodzie w stylu aktualnego Priusa czy C-HR-a, w stosunku do ósmej ma też inną linię okien. Ale de facto jest jej rozwinięciem. Świadczą o tym np. wymiary – mierząc 492 cm, nowe Camry jest o 3,5 cm dłuższe od poprzednika, ale wynoszący 282,5 cm rozstaw osi, tak jak szerokość i wysokość nadwozia (odpowiednio 184 i 144,5 cm) pozostały bez zmian.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive – bok
fot. Adam Mikuła/Motor

We wnętrzu nie ma zatem sensu szukać dodatkowych centymetrów – ale nie były potrzebne. Camry to przestronne auto, swobodnie mieszczące jednocześnie cztery osoby o wzroście 185-190 cm (piątej jest już mniej wygodnie).

Na uwagę zasługuje przyjemne wykończenie kabiny, a także fakt, że mimo mnóstwa nowoczesnych „gadżetów” nie zabrakło w niej licznych fizycznych przełączników.

Silnik: jeden wybór, ale dobry

W ofercie wciąż jest tylko hybryda, której moc wzrosła z 218 do 230 KM. Zyskały osiągi – „sprint” do 100 km/h skrócił się z 8,3 do 7,2 s (nasze pomiary dały wynik 7,6 s, ale odbyły się na „zimówkach” i wilgotnej nawierzchni), poprawiła się także reakcja na dodanie gazu.

Katalogowe zapotrzebowanie na benzynę spadło z 5,3-5,6 do 4,8-4,9 l na 100 km. Realnie podczas testu Toyota zużyła 5,6 l/100 km, czyli... tyle samo co Camry testowana przez nas 3 lata temu (przeczytasz go TUTAJ. Z tym że tamten test odbywał się latem, więc możliwe, że faktycznie spalanie nieco spadło.

Dane techniczne i ceny Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive
Silnik  benzynowy + elektr.
Poj. skokowa; układ cyl./zawory 2487 cm3; R4/16
 Moc maksymalna (benz.) 186 KM/6000
Moc maksymalna (elektr./syst.) 136/230 KM
Maks. moment obr. (benz.) 221 Nm/3200
Maks. moment obr. (elektr./syst.) b.d./b.d. Nm
Napęd; skrzynia biegów przedni; aut./bezst.
Dług./szer./wys./rozstaw osi 492/184/145/283 cm
Masa/ładowność 1590/510 kg
Pojemność bagażnika 493 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l (Pb 95)
Opony 235/45 R18
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s
Średnie zużycie paliwa 4,8-4,9 l/100 km
Zasięg 1040 km
Cena wersji podstawowej (z tym samym silnikiem) 186 900 zł
Cena wersji testowanej 226 900 zł
Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive – silnik
Benzynowy silnik często gaśnie nawet przy 120 km/h. Przy wsparciu elektrycznego zapewnia bardzo dobrą dynamikę.
fot. Adam Mikuła/Motor
 Dane testowe (pomiary na oponach zimowych) Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Przyspieszenie 0-140 km/h 13,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) 40,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) 41,6 m
Poziom hałasu przy 50 km/h 55,8 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h 60,6 dB
Rzeczywista prędkość przy wskazaniu 100 km/h 96 km/h
Liczba obrotów kierownicą 2,6
Testowe zużycie paliwa (misato/trasa/cykl miesz.) 6,3/4,9/5,6 l/100 km
Rzeczywisty zasięg 890 km

Zawieszenie zapewnia niezłą stabilność, ale przede wszystkim – bardzo wysoki komfort jazdy.

Camry wyprodukowane w 2025 r. kosztują od 186 900 zł za bazową wersję do 226 900 zł za luksusowo wyposażoną testowaną. Te z 2024 r., odpowiednio, 172 400 i 209 500 zł. To bardzo rozsądne kwoty.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive – test: podsumowanie

Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive – tył
fot. Adam Mikuła/Motor
  • Przyjemne wnętrze, wysoki komfort, dobre osiągi, oszczędny napęd, obfite wyposażenie, niewysoka cena
  • Brak matrycowych świateł

Dobrze, że Toyota oferuje w Polsce model Camry – to zdecydowanie najrozsądniejszy ze sporych sedanów.

Czytaj także