Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Opel Astra Electric hatchback, kombi

Elektryczny Opel Astra wyceniony. Dostępny w jednej wersji silnikowej, ale w dwóch wariantach nadwoziowych

Elektryczny Opel Astra wyceniony. Dostępny w jednej wersji silnikowej, ale w dwóch wariantach nadwoziowych

Gama Opla Astry wzbogaciła się o coś, czego nie ma żaden z jego największych kompaktowych rywali – Volkswagen Golf, Skoda Octavia i Toyota Corolla. To wersja w pełni elektryczna. Właśnie poznaliśmy jej ceny.

Choć Opel Astra sprzedaje się coraz lepiej (w ciągu 10 miesięcy bieżącego roku kupiło go w Europie 44,8 tys. osób, podczas gdy w tym samym okresie 2022 r. nabywców znalazło zaledwie 24 tys. aut), do liderów segmentu nadal mu bardzo daleko.

Konkurencyjna oferta

Dla porównania, nadal najchętniej wybierane auto tej klasy, czyli Volkswagen Golf sprzedał się w liczbie 139,7 tys. szt., zajmująca drugie miejsce Skoda Octavia w 118 tys. szt., zaś zamykająca podium Toyota Corolla w 96 tys. szt. Najnowsza Astra ma zatem duży dystans do nadrobienia, ale może jej w tym pomóc wprowadzenie do obrotu odmiany elektrycznej, niedostępnej w żadnym z wyżej wymienionych modeli.

Jeden napęd w dwóch nadwoziach

Co ważne, Astra Electric jest oferowana zarówno jako pięciodrzwiowy hatchback, jak i praktyczniejsze kombi (nazwane Sports Tourer). W obu zastosowano taki sam silnik, rozwijający 156 KM i 270 Nm. Tak „zmotoryzowana” Astra jest samochodem całkiem dynamicznym, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje bowiem 9,2 s. Prędkość maksymalna wynosi zaś 170 km/h, to więcej o 20 km/h niż np. w miejskich crossoverach, jak Jeep Avenger czy Fiat 600e z tą samą jednostką.

Akumulator trakcyjny ma pojemność 54 kWh (netto 51 kWh) i można go ładować z maksymalną mocą do 11 kW (AC) lub do 100 kW (DC). Opel podaje, że zasięg wariantu kombi wynosi średnio 413 km, zaś hatchbacka 418 km. Tym, co negatywnie zaskakuje, jest ładowność auta, wynosząca, odpowiednio, 385 i 364 kg.

Jedna wersja wyposażeniowa – wcale nie najdroższa

Za elektryczną Astrę, oferowaną tylko w jednej wersji wyposażenia GS, w odmianie hatchback trzeba zapłacić 197 500 zł, a za kombi – 202 500 zł. Okazuje się, że są w cenniku droższe warianty, tyle iż sprzedawane w bogatszych niż GS specyfikacjach. 180-konna hybryda plug-in kosztuje 199 500/205 500 zł (Ultimate), zaś 225-konny PHEV 203 500/208 500 zł (GSe).

Poza wspomnianymi silnikami Astra jest oferowana także ze spalinowymi jednostkami: benzynowymi 1.2 turbo (110 lub 130 KM) oraz wysokoprężną 1.5 (130 KM).

Wyposażenie wersji GS jest dość bogate, a w jego skład wchodzą m.in.: adaptacyjny tempomat, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, kamery 360 stopni, podgrzewana kierownica i siedzenia, 17-calowe aluminiowe obręcze czy diodowe reflektory. Opcji jest sporo, pogrupowanych w pakiety lub dostępnych osobno.

Opel-Astra-Electric-przod
Astra to jeden z niewielu elektrycznych kompaktów.
Opel
Opel-Astra-Electric-tyl
Wersja GS ma seryjnie czarny dach.
Opel
Opel-Astra-Electric-kombi-przod
Kombi Sports Tourer ma 465 cm długości. 
Opel
Opel-Astra-Electric-kombi-tyl
Niestety, ani Astra kombi, ani hatchback nie mogą holować przyczepy.
Opel
Opel-Astra-Electric-kombi-bagaznik
Bagażnik wersji kombi (na zdjęciu) ma pojemność 516 l, zaś w hatchbacku jest to 352 l. Odmiany spalinowe pomieszczą, odpowiednio, 597 i 422 l.
Opel
Opel-Astra-Electric-deska-rozdzielcza
Standardem są 10-calowy zestaw wskaźników i także 10-calowy centralny ekran. 
Opel
Opel-Astra-Electric-naped
Astra Electric dostępna jest tylko w jednej, 156-konnej wersji silnikowej.
Opel

Czytaj także