Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Focus ST-Line - przód

Ford Focus po modernizacji

Ford

Ford Focus po modernizacji

Ford zmodernizował Focusa. W środkowej konsoli może się znaleźć ogromny 13,2-calowy ekran, a design jest jeszcze bardziej wyrazisty.

  • Nowy system multimedialny SYNC 4
  • Kilka wersji wzorniczych
  • Wkrótce auto będzie można zamawiać w Polsce

Jeden z kluczowych modeli Forda właśnie został przedstawiony w zmodernizowanej formie. To kompaktowy Focus. Co w nim nowego?

Najnowszy system Forda

Przede wszystkim Focus będzie dostępny z najnowszą wersją fordowskiego systemu multimedialnego SYNC, noszącego cyfrę 4. Jego przedłużeniem jest ekran w środkowej konsoli, który może mieć ponadprzeciętnie dużą przekątna 13,2 cala.

SYNC 4 potrafi połączyć się bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, na dodatek jest zdalnie aktualizowany. Nawigacja satelitarna może skorzystać z danych z chmury, na bieżąco informując kierowcę o sytuacji na trasie (np. korki) i pogodzie.

Z punktu widzenia designu największe zmiany przeszły reflektory, grill i przedni zderzak. Inna jest ponadto pokrywa silnika, a jej przednia krawędź znalazła się wyżej. Logo przeniesiono na środek grilla.

Ford przygotował przy tym kilka wersji stylistycznych. Oto najważniejsze z nich i ich kluczowe elementy:

  • ST-Line: sportowy tuning optyczny z czarną błyszczącą ramką oraz siatką grilla, dużymi bocznymi wlotami w przednim zderzaku, spoilerem na szczycie klapy bagażnika i dyfuzorem
  • Active: off-roadowy tuning z nakładkami nadkoli i progów, pionowymi listwami grilla i wysokimi bocznymi wlotami w przednim zderzaku;
  • Titanium: elegancka wersja z szerszym grillem o błyszczącym chromowanym obramowaniu i z wyrazistymi poziomymi listwami.

W gamie zmodernizowanego Forda Focusa początkowo znajdzie się pięć silników. Są nimi:

  1. benzynowy 1.0 EcoBoost (100 KM)
  2. benzynowy 1.0 EcoBoost (125 KM)
  3. benzynowy 1.0 EcoBoost (155 KM)
  4. wysokoprężny 1.5 EcoBlue (95 KM)
  5. wysokoprężny 1.5 EcoBlue (120 KM)

Jest też szósta jednostka napędowa, ale zarezerwowano ją dla sportowej odmiany ST.

Osiągi Forda Focusa ST

Ford przedstawił także zmodernizowaną wersję sportowego Focusa ST. W niej także zmieniono kształty reflektorów, grilla i przedniego zderzaka. Obręcze kół mogą mieć 18 lub 19 cali.

Focus ST otrzymał nowe przednie fotele. Siedzenie kierowcy jest elektrycznie regulowane w 14 kierunkach. Auto ma ponadto elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Tę wersję napędza 280-konny silnik benzynowy 2.3 EcoBoost rozwijający 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,7 s dla wersji hatchback oraz 5,8 s w przypadku odmiany kombi.

Ford wkrótce opublikuje polski cennik zmodernizowanego Focusa. Wtedy też auto będzie można zamówić.

Ford Focus ST-Line - przód
Zmodernizowaną wersję ST-Line wyróżniają np. siatka grilla i boczne wloty powietrza w przednim zderzaku. 
Ford
Ford Focus ST-Line - tył
Z tyłu ST-Line poznamy po dyfuzorze i spoilerze na szczycie klapy bagażnika.
Ford
Ford Focus ST - przód
To już 280-konna wersja ST. Przed modernizacją miała inne reflektory, grill i wloty w przednim zderzaku.
Ford
Ford Focus ST - tył
Focus ST w wersji hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s.
Ford
Ford Focus Active - przód
Stylizowana na SUV-a odmiana Active ma nakładki na nadkola i progi oraz pionowe listwy grilla.
Ford
Ford Focus Active - deska rozdzielcza, wnętrze, siedzenia
W środkowej konsoli zmodernizowanego Focusa może się znaleźć ogromny 13,2-calowy ekran.
Ford
Ford Focus ST - fotele
Zmodernizowany Focus ST ma nowe przednie siedzenia. Fotel kierowcy jest regulowany w 14 kierunkach.
Ford

Czytaj także