Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Kuga Plug-In – SUV pod napięciem

Ford Kuga Plug-In – SUV pod napięciem

Ford Kuga Plug-In – SUV pod napięciem

Nowy Ford Kuga łączy najbardziej aktualne trendy motoryzacyjne – jest efektownie stylizowanym i bogato wyposażonym SUV-em, którego można zamówić z oszczędnym, dynamicznym i cichym napędem hybrydowym.

Marzeniem wielu kierowców jest uniwersalny samochód, który będzie cieszył oko, szybko jeździł, mało palił, dobrze się prowadził, zapewniał wysoki komfort jazdy, był dobrze wyposażony, a do tego nie kosztował fortuny. Nowy Ford Kuga udowadnia, że spełnienie pozornie wykluczających się oczekiwań jest możliwe.

Ford Kuga Plug-in PHEV deska rozdzielcza

Kuga ma atrakcyjnie stylizowany kokpit, który wykonano z wysokiej jakości materiałów. Standardowe wyposażenie hybrydy obejmuje m.in. 12,3-calowy cyfrowy panel wskaźników oraz dwustrefową klimatyzację.

Przy pierwszym kontakcie z Kugą w oczy rzuca się atrakcyjna stylizacja, która nie ogranicza jednak funkcjonalności samochodu – duże otwory drzwiowe ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, a linię dachu poprowadzono w taki sposób, by nie zabierała miejsca nad głową pasażerom drugiego rzędu siedzeń. Bagażnik wersji Plug-In Hybrid w zależności od ustawienia kanapy mieści 441-581 l, a po jej złożeniu rośnie do 1481 l.

Wspomniana Kuga Plug-In Hybrid jest najbardziej uniwersalną propozycją z całej palety wersji silnikowych. Jej nabywca otrzymuje bowiem dwa samochody w jednym. To zasługa napędu hybrydowego, który może pracować w trybie całkowicie elektrycznym.

Ford Kuga Plug-in PHEV w ruchu tył i bok

Kuga Plug-In Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 200 km/h.

Akumulator o pojemności 14,4 kWh zapewnia do 68 km zasięgu w cyklu miejskim. Jeżeli kierowca zadba o jego ładowanie w domu lub w miejscu pracy, Kuga będzie jeździła niczym oszczędny i cichy samochód elektryczny. Obecność silnika elektrycznego docenia się też na trasie – zapewnia on zastrzyk mocy, który istotnie ułatwia wyprzedzanie czy włączanie się do ruchu.

Ford Kuga Plug-in PHEV wskaźniki z trybem jazdy EV

W trybie czysto elektrycznym w cyklu miejskim na jednym ładowaniu można pokonać do 68 km.

Elektronika tak zarządza pracą napędu, by w akumulatorze trakcyjnym stale pozostawał niewielki zapas energii. W efekcie Kuga Plug-In Hybrid zawsze może wspomagać się silnikiem elektrycznym podczas ruszania czy nabierania prędkości, co zmniejsza zużycie paliwa. Nawet gdy akumulator nie będzie regularnie ładowany, Kuga powinna spalić 6,5 l/100 km, co jest świetnym wynikiem w 225-konnym SUV-ie.

Kto chciałby jeździć Kugą Plug-in Hybrid, nie musi jej kupować. W ramach Ford Wynajem autem można cieszyć się, uiszczając stałą miesięczną ratę w wysokości 889 zł netto.

Czytaj także