Przebojowy kompaktowy SUV Hyundaia, który niedawno przeszedł znaczącą modernizację, został oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Jest u nas oferowany w aż pięciu wersjach wyposażenia oraz w odmianach tradycyjnej spalinowej, miękkiej hybrydowej, hybrydowej i hybrydowej plug-in, w wariantach z napędem na przednie koła (także z manualną skrzynią) i 4x4.
Tucson to prawdziwy przebój koreańskiej marki. Jest jej zdecydowanie najchętniej kupowanym modelem (w ubiegłym roku w Europie sprzedało się niemal 160 tys. egzemplarzy, o ponad 60 tys. więcej niż drugiej w kolejności Kony) i jednym z najczęściej wybieranych SUV-ów swojej klasy w ogóle.
Do marca br. bramy czeskiego zakładu Hyundaia opuściło już niemal 750 tys. szt. aktualnej generacji Tucsona. Teraz do sprzedaży trafiła odmłodzona, wyraźnie odmieniona wersja tego SUV-a. Oto najważniejsze modyfikacje, jakie przeprowadzono, a także ceny poszczególnych wersji silnikowych, które można u nas kupić.
Najnowsze wcielenie Tucsona (trzecie, a czwarte jeśli weźmiemy pod uwagę model ix35, czyli następcę Tucsona I) zaprezentowano w 2020 r. Teraz, w ramach face liftingu Tucson otrzymał wyraźnie przeprojektowane: przednie oświetlenie (od wersji Platinum są reflektory są matrycowe), atrapę chłodnicy i oba zderzaki.
Ponadto wprowadzono nowe wzory aluminiowych obręczy oraz pięć niestosowanych wcześniej kolorów lakierów (Cypress Green Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic oraz Sailing Blue Pearl). Wśród detali i poprawek, które dopracowano, warto też wymienić np. zwiększenie pola oczyszczania tylnej wycieraczki.
Bardzo znacząco zmieniła się kabina Tucsona. Przede wszystkim na przeprojektowanej desce rozdzielczej zamiast oddzielnych wskaźników i centralnego ekranu zastosowano jeden zakrzywiony wyświetlacz, na który składają się 12,3-calowe zegary i środkowy ekran o takiej samej przekątnej (system multimedialny pobiera zdalne aktualizacje).
Inne niż dotychczas są także kierownica, panel klimatyzacji (dodano do niego m.in. bardzo wygodne w obsłudze pokrętła), a także konsola pomiędzy siedzeniami. Znajdują się w niej pojemny schowek, duża półka, ładowarka na telefon, miejsca a napoje, przyciski sterujące kilkoma funkcjami (m.in. systemem start stop i wyborem trybów jazdy) oraz podłokietnik. Uzyskanie tak dużej funkcjonalności było możliwe za sprawą przeniesienia wybieraka biegów automatycznej przekładni z tunelu środkowego na kolumnę kierownicy. Ponadto zmodyfikowano kształt boczków drzwiowych i siedzeń (nowe są też tapicerki łączące tkaninę i skórę). W wersjach Platinum i N-Line (opcja) do dyspozycji jest kolorowy wyświetlacz przezierny.
Jeszcze w tym roku (w autach wyprodukowanych od sierpnia) pojawi się tzw. cyfrowy kluczyk, czyli możliwość otwierania i zamykania auta przy użyciu smartfona (a także uruchamiania silnika bez konieczności odkładania telefonu na ładowarkę).
W ramach modernizacji wprowadzono również zaktualizowane systemy wsparcia kierowcy, w tym układ Crosswind Stability Control, czyli stabilizacji pojazdu podczas szybkiej jazdy w bardzo wietrznych warunkach.
Nowy Tucson jest oferowany z gamą zmodernizowanych układów napędowych. Do wyboru są silniki benzynowy 1.6 turbo (160 KM) łączony z manualną skrzynią biegów, a także jego wersja ze wspomaganiem układem mikrohybrydowym (160 KM), która współpracuje z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem (do wyboru wersje 4x2 lub 4x4).
Ponadto w ofercie znajduje się Tucson HEV (silniki 1.6 turbo i elektryczny; moc systemowa 215 KM) oraz Tucson PHEV, czyli z układem napędowym typu plug-in (silniki 1.6 turbo i elektryczny; moc systemowa 253 KM; akumulator trakcyjny 13,8 kWh; zasięg w trybie jazdy elektrycznej w odmianie 4x4 to 62-65 km). Tucsony HEV i PHEV mają standardowo 6-biegową przekładnię automatyczną oraz są oferowane zarówno w wersjach z napędem na przednie, jak i cztery koła.
Do wyboru jest aż pięć wersji wyposażenia: Modern, Smart, Executive, Platinum i N-Line. Oto najniższe (nieuwzględniające aktualnych promocji) ceny Tucsona w każdej z oferowanych wersji silnikowych/napędowych: