Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Hyundai Tucson przod

Hyundai Tucson po liftingu już w Polsce. Szeroka gama silników, ceny od 135 900 zł

Hyundai

Hyundai Tucson po liftingu już w Polsce. Szeroka gama silników, ceny od 135 900 zł

Przebojowy kompaktowy SUV Hyundaia, który niedawno przeszedł znaczącą modernizację, został oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Jest u nas oferowany w aż pięciu wersjach wyposażenia oraz w odmianach tradycyjnej spalinowej, miękkiej hybrydowej, hybrydowej i hybrydowej plug-in, w wariantach z napędem na przednie koła (także z manualną skrzynią) i 4x4.

Tucson to prawdziwy przebój koreańskiej marki. Jest jej zdecydowanie najchętniej kupowanym modelem (w ubiegłym roku w Europie sprzedało się niemal 160 tys. egzemplarzy, o ponad 60 tys. więcej niż drugiej w kolejności Kony) i jednym z najczęściej wybieranych SUV-ów swojej klasy w ogóle.

Do marca br. bramy czeskiego zakładu Hyundaia opuściło już niemal 750 tys. szt. aktualnej generacji Tucsona. Teraz do sprzedaży trafiła odmłodzona, wyraźnie odmieniona wersja tego SUV-a. Oto najważniejsze modyfikacje, jakie przeprowadzono, a także ceny poszczególnych wersji silnikowych, które można u nas kupić.

Spore zmiany stylizacji i duże w kabinie

Najnowsze wcielenie Tucsona (trzecie, a czwarte jeśli weźmiemy pod uwagę model ix35, czyli następcę Tucsona I) zaprezentowano w 2020 r. Teraz, w ramach face liftingu Tucson otrzymał wyraźnie przeprojektowane: przednie oświetlenie (od wersji Platinum są reflektory są matrycowe), atrapę chłodnicy i oba zderzaki.

Ponadto wprowadzono nowe wzory aluminiowych obręczy oraz pięć niestosowanych wcześniej kolorów lakierów (Cypress Green Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic oraz Sailing Blue Pearl). Wśród detali i poprawek, które dopracowano, warto też wymienić np. zwiększenie pola oczyszczania tylnej wycieraczki.

Bardzo znacząco zmieniła się kabina Tucsona. Przede wszystkim na przeprojektowanej desce rozdzielczej zamiast oddzielnych wskaźników i centralnego ekranu zastosowano jeden zakrzywiony wyświetlacz, na który składają się 12,3-calowe zegary i środkowy ekran o takiej samej przekątnej (system multimedialny pobiera zdalne aktualizacje).

Inne niż dotychczas są także kierownica, panel klimatyzacji (dodano do niego m.in. bardzo wygodne w obsłudze pokrętła), a także konsola pomiędzy siedzeniami. Znajdują się w niej pojemny schowek, duża półka, ładowarka na telefon, miejsca a napoje, przyciski sterujące kilkoma funkcjami (m.in. systemem start stop i wyborem trybów jazdy) oraz podłokietnik. Uzyskanie tak dużej funkcjonalności było możliwe za sprawą przeniesienia wybieraka biegów automatycznej przekładni z tunelu środkowego na kolumnę kierownicy. Ponadto zmodyfikowano kształt boczków drzwiowych i siedzeń (nowe są też tapicerki łączące tkaninę i skórę). W wersjach Platinum i N-Line (opcja) do dyspozycji jest kolorowy wyświetlacz przezierny.

Jeszcze w tym roku (w autach wyprodukowanych od sierpnia) pojawi się tzw. cyfrowy kluczyk, czyli możliwość otwierania i zamykania auta przy użyciu smartfona (a także uruchamiania silnika bez konieczności odkładania telefonu na ładowarkę).

W ramach modernizacji wprowadzono również zaktualizowane systemy wsparcia kierowcy, w tym układ Crosswind Stability Control, czyli stabilizacji pojazdu podczas szybkiej jazdy w bardzo wietrznych warunkach.

Bardzo bogata gama

Nowy Tucson jest oferowany z gamą zmodernizowanych układów napędowych. Do wyboru są silniki benzynowy 1.6 turbo (160 KM) łączony z manualną skrzynią biegów, a także jego wersja ze wspomaganiem układem mikrohybrydowym (160 KM), która współpracuje z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem (do wyboru wersje 4x2 lub 4x4).

Ponadto w ofercie znajduje się Tucson HEV (silniki 1.6 turbo i elektryczny; moc systemowa 215 KM) oraz Tucson PHEV, czyli z układem napędowym typu plug-in (silniki 1.6 turbo i elektryczny; moc systemowa 253 KM; akumulator trakcyjny 13,8 kWh; zasięg w trybie jazdy elektrycznej w odmianie 4x4 to 62-65 km). Tucsony HEV i PHEV mają standardowo 6-biegową przekładnię automatyczną oraz są oferowane zarówno w wersjach z napędem na przednie, jak i cztery koła.

Do wyboru jest aż pięć wersji wyposażenia: Modern, Smart, Executive, Platinum i N-Line. Oto najniższe (nieuwzględniające aktualnych promocji) ceny Tucsona w każdej z oferowanych wersji silnikowych/napędowych:

  • 1.6 T-GDI 6MT 2WD (160 KM): od 135 900
  • 1.6 T-GDI 7DCT 48V 2WD (160 KM): od 162 100 zł
  • 1.6 T-GDI 7DCT 48V 4WD (160 KM): od 172 100
  • 1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD (215 KM): od 159 900
  • 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD (215 KM): od 183 900
  • 1.6 T-GDI PHEV 6AT 2WD (253 KM): od 199 900 zł
  • 1.6 T-GDI PHEV 6AT 4WD (253 KM): od 230 900 zł
hyundai-tucson-przod-1
Największe zmiany w wyglądzie Tucsona zaszły z przodu.
hyundai-tucson-przod
Światła do jazdy dziennej są teraz większe.
hyundai-tucson-bok
Tucson w wersji N-Line otrzymał seryjnie 19-calowe obręcze.
hyundai-tucson-tyl
Tucson N-Line ma m.in. inaczej stylizowane zderzaki oraz nadkola i progi w kolorze nadwozia.
hyundai-tucson-tyl-1
Tylna wycieraczka oczyszcza teraz większe pole szyby.
hyundai-tucson-deska-rozdzielcza
Deska rozdzielcza zmieniła się w znaczącym stopniu. Dźwignię automatu umieszczono na kolumnie kierownicy. Nowa jest konsola między fotelami, a wszystkie gniazda USB mają standard C.
hyundai-tucson-zegary
Cyfrowe wskaźniki są teraz zintegrowane w jednej obudowie z centralnym ekranem.
hyundai-tucson-ekran
Czytelne menu w systemie informacyjno-rozrywkowym ułatwia ustawianie poszczególnych parametrów auta.
hyundai-tucson-panel-klimatyzacji
Chwała Hyundaiowi za to, że mimo zastosowania dużego ekranu pozostawił oddzielny panel klimatyzacji (a nawet go ulepszył).
hyundai-tucson-siedzenia
Od wersji Executive fotele są elektrycznie sterowane.
hyundai-tucson-kanapa
W wersji Platinum seryjnie, a w N-Line opcjonalnie zewnętrzne miejsca kanapy są podgrzewane.
hyundai-tucson-bagaznik
Bagażnik ma pojemność 620 l lub 577 l (MHEV) lub 616 l (HEV) lub 558 l (PHEV).
hyundai-tucson-silnik
Tucson ma silniki o mocy od 160 do 253 KM.

Czytaj także