Audi A3 po face liftingu będzie oferowane tak jak dotąd w odmianach Sportback oraz Sedan, ale oprócz nich w ofercie pojawia się wariant A3 allstreet, czyli hatchback stylizowany na crossovera, ze zwiększonym prześwitem. Wśród nowości – opcje wyposażenia dostępne „na żądanie”, do wykupienia na określony czas.
A3 to dla Audi wyjątkowo ważny model. Nie jest wprawdzie ani SUV-em, ani autem luksusowym, ale to właśnie „A-trójka” sprzedaje się najlepiej w bogatej gamie firmy. Z wynikiem 128 tys. sztuk zarejestrowanych w Europie w ubiegłym roku, jest najchętniej wybieranym modelem spośród wszystkich oferowanych przez trzech wielkich niemieckich producentów aut premium – Audi, BMW i Mercedesa.
Obecna, czwarta generacja A3 zadebiutowała w 2020 r., a teraz Audi przeprowadziło jej modernizację. Zmiany wizualne nie należą do wyjątkowo dużych – przeprojektowano grill i zderzaki, a do gamy lakierów dodano cztery nowe odcienie: zielony, niebieski i czerwony oraz szary matowy. Ponadto kierowca może teraz wybrać jedną z czterech tzw. sygnatur świetlnych w diodowych światłach do jazdy dziennej.
W kabinie nowe są m.in. przełącznik zmiany biegów w nieco odmienionej konsoli, kratki wylotu powietrza, system oświetlenia nastrojowego (30 kolorów do wyboru) oraz niektóre materiały wykończeniowe (m.in. na desce rozdzielczej mogą być stosowane dekoracyjne tkaniny).
Standardem jest wirtualny kokpit oraz system multimedialny z 10,1-calowym ekranem i bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Opcjonalny system MMI navigation plus oferuje m.in. dostęp do szerokiej oferty aplikacji zewnętrznych firm. Co ciekawe, w A3 do pięciu wybranych funkcji można dokupować osobno (na miesiąc, pół roku, rok lub na stałe) za pośrednictwem aplikacji myAudi, także po odebraniu auta. Są to m.in. interfejs dla smartfona, adaptacyjny tempomat, asystent świateł drogowych czy nawigacja.
Udoskonalono również systemy bezpieczeństwa czynnego (m.in. aktywne wspomaganie zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu).
Największą nowością w gamie A3 jest wersja allstreet, kierowana do osób, które niekoniecznie chcą kupować normalnego SUV-a, jak np. Q3. Wyróżnia się ona m.in. inaczej stylizowanymi zderzakami oraz nakładkami progowymi i błotników.
Zmodyfikowano także zawieszenie (ma nieco inną charakterystykę pracy), które zapewnia o 15 mm większy prześwit. Kolejne 15 mm więcej niż w standardowym Sportbacku wynika z zastosowania większych kół (przy takiej samej średnicy opony mają wyższy profil).
Na początku sprzedaży w gamie wszystkich odmian (Sportback, Sedan, allstreet) znajdą się benzynowa wersja 35 TFSI z silnikiem 1.5 R4 turbo (150 KM) wspomaganym przez 48-woltowa instalację hybrydową oraz 35 TDI z jednostką 2.0 R4 turbo (150 KM). Obie mają seryjnie 7-biegowe dwusprzęgłowe przekładnie S tronic. Później oferta zostanie wzbogacona o kolejne warianty silnikowe, w tym hybrydę typu plug-in. Pojawi się także udoskonalone S3 ze wzmocnionym z 310 do 333 KM motorem 2.0 TFSI.