Lojalność klientów wobec danej marki stanowi najwyższy poziom uznania dla jej produktów lub usług. Którzy producenci samochodów mają najbardziej oddanych klientów, a od których kierowcy chcieliby uciec? Stawkę zamykają cztery marki jednego koncernu!
Lojalność klienta to tak naprawdę trwały związek emocjonalny pomiędzy nim a daną marką i jej produktem lub usługą. Stanowi ona wynik pozytywnych doświadczeń, związanych z użytkowaniem – w naszym wypadku – wyprodukowanego przez nią samochodu.
Co kryje się pod pojęciem „pozytywne doświadczenia”? Z pewnością zależy to od indywidualnych preferencji. Dla jednych będzie to komfort, dla innych osiągi, a dla jeszcze innych – wyśrubowane wyciszenie kabiny.
Choć każdy patrzy na inne aspekty użytkowania danego samochodu, z pewnością na lojalność wobec marki bardzo duży wpływają mają niezawodność pojazdu oraz poziom obsługi klienta.
Lojalność wobec marki zbadała szwedzka sieć pojazdów używanych – Kamux. Bezapelacyjnym zwycięzcą jej ankiety został Mercedes.
Spośród właścicieli samochodów tego wytwórcy 48% odpowiedziało, że jest wobec niego całkowicie lojalna. Z tej liczby 17% stwierdziło, iż nie wyobraża sobie zmiany marki na inną przy zakupie kolejnego pojazdu.
Drugim producentem, w przypadku którego najczęściej padało powyższe stwierdzenie jest... amerykańska Tesla. 14% dotychczasowych właścicieli jej samochodów nie zamieniłoby ich na żaden inny. Podobnie odpowiedziało 11% posiadaczy BMW.
Po drugiej stronie skali znalazły się dwie marki. To Dacia i Mitsubishi. W przypadku użytkowników ich aut, odpowiednio 61 i 52%, stwierdziło, że mogłoby przesiąść się do samochodu innego dowolnego producenta. Na kolejnym miejscu znalazło się Renault z wynikiem 46%.