Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mercedes

Lojalność wobec marki: Mercedes i Tesla na czele, a na końcu...

Archiwum

Lojalność wobec marki: Mercedes i Tesla na czele, a na końcu...

Lojalność klientów wobec danej marki stanowi najwyższy poziom uznania dla jej produktów lub usług. Którzy producenci samochodów mają najbardziej oddanych klientów, a od których kierowcy chcieliby uciec? Stawkę zamykają cztery marki jednego koncernu!

Lojalność klienta to tak naprawdę trwały związek emocjonalny pomiędzy nim a daną marką i jej produktem lub usługą. Stanowi ona wynik pozytywnych doświadczeń, związanych z użytkowaniem – w naszym wypadku – wyprodukowanego przez nią samochodu. 

Co kryje się pod pojęciem „pozytywne doświadczenia”? Z pewnością zależy to od indywidualnych preferencji. Dla jednych będzie to komfort, dla innych osiągi, a dla jeszcze innych – wyśrubowane wyciszenie kabiny. 

Choć każdy patrzy na inne aspekty użytkowania danego samochodu, z pewnością na lojalność wobec marki bardzo duży wpływają mają niezawodność pojazdu oraz poziom obsługi klienta. 

Wyniki badania 

Lojalność wobec marki zbadała szwedzka sieć pojazdów używanych – Kamux. Bezapelacyjnym zwycięzcą jej ankiety został Mercedes.

Spośród właścicieli samochodów tego wytwórcy 48% odpowiedziało, że jest wobec niego całkowicie lojalna. Z tej liczby 17% stwierdziło, iż nie wyobraża sobie zmiany marki na inną przy zakupie kolejnego pojazdu. 

Drugim producentem, w przypadku którego najczęściej padało powyższe stwierdzenie jest... amerykańska Tesla. 14% dotychczasowych właścicieli jej samochodów nie zamieniłoby ich na żaden inny. Podobnie odpowiedziało 11% posiadaczy BMW. 

Po drugiej stronie skali znalazły się dwie marki. To Dacia i Mitsubishi. W przypadku użytkowników ich aut, odpowiednio 61 i 52%, stwierdziło, że mogłoby przesiąść się do samochodu innego dowolnego producenta. Na kolejnym miejscu znalazło się Renault z wynikiem 46%. 

Oto marki, których klienci nie zamieniliby na żadną inną (wg badania firmy Kamux):

  1. Mercedes: 17%
  2. Tesla: 14%
  3. BMW: 11%
  4. Toyota: 6%
  5. Volkswagen: 6%
  6. Volvo: 5%

Oto marki, których klienci mogliby przesiąść się na auta dowolnego innego producenta (wg badania firmy Kamux):

  1. Dacia: 61%
  2. Mitsubishi: 52%
  3. Renault: 46%
  4. Nissan: 35%
  5. Mazda: 35%
  6. Seat: 33%

Czytaj także