Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
MG HS znaczek MG

Nowe MG HS zadebiutuje już za miesiąc. Jakie będzie?

Filip Ptak

Nowe MG HS zadebiutuje już za miesiąc. Jakie będzie?

Brytyjska marka, należąca do chińskiego koncernu SAIC ujawniła, że podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood pokaże nowe MG HS. Przy okazji będzie świętować 100-lecie swojego istnienia. 

MG weszło na polski rynek pod koniec zeszłego roku, a do końca kwietnia 2024 roku sprzedało już 1000 aut. Jubileuszowym okazał się elektryczny model 4. Ale nie tylko w Polsce ta brytyjska marka, należąca do Chińczyków, radzi sobie dobrze. 

Na Starym Kontynencie w pierwszym kwartale tego roku na jej produkty skusiło się 58 524 klientów, z czego 19 889 na HS-a. W rezultacie MG to jedyna marka z Państwa Środka, która w Europie mocniej zaznaczyła swoją obecność

Dla porównania, drugi BYD sprzedał w tym czasie raptem 7602 samochody.

Zupełnie nowe auto?

W Polsce MG oferuje na razie trzy modele. Wśród nich kompaktowego SUV-a o nazwie HS, wycenionego od 103 800 zł. Tyle zapłacimy za model Standard (dostępne są też wersje Excite i Exclusive), wyposażony w 1,5-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 162 KM i współpracujący z przekładnią ręczną. 

Obecna generacja MG HS-a pozostaje w produkcji od 2018 roku. Rok później pojawiła się, niedostępna w naszym kraju, hybryda plug-in, a w 2020 roku auto przeszło modernizację, szczególnie w obrębie przedniej części nadwozia. 

mg hs 2024 test bok
MG HS w obecnym wydaniu mierzy 461 cm długości. Na rynku jest od 2018 roku. 
archiwum

Jak donosi Guy Pigounakis z brytyjskiego oddziału tej marki, MG HS, które zostanie pokazane już w przyszłym miesiącu, ma być zupełnie nową konstrukcją. To dość enigmatyczne stwierdzenie oznacza, że auto zmieni się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Nie wiadomo jednak, czy skorzysta z dotychczasowej platformy, czy być może z innej.

Nowe MG HS – co pod maską?

Nowe MG HS nadal ma być zaopatrzone w 1,5-litrowy silnik benzynowy, który prawdopodobnie zostanie zmodernizowany w celu poprawy wydajności i ograniczenia zużycia paliwa. Być może w końcu otrzyma również układ start/stop. 

Po stronie hybrydowej szykuje się mała rewolucja. Wariant PHEV ma dysponować niemal dwukrotnie większym akumulatorem trakcyjnym, którego obecna pojemność wynosi 16,6 kWh. Dzięki temu jego zasięg na pojedynczym ładowaniu sięgnie 100 km. Pod tym względem zbliży się więc do nowej Skody Kodiaq 1.5 TSI PHEV. 

mg hs 2024 test silnik
1,5-litrowy silnik benzynowy w najnowszym MG HS-ie najprawdopodobniej zostanie zmodyfikowany pod kątem osiągów i zużycia paliwa. 
ARCHIWUM

Moc układu hybrydowego, m.in. dzięki zastosowaniu nowego silnika elektrycznego, ma wynieść więcej niż obecne 284 KM.

Burzliwa historia MG

Marka MG została założona w 1924 roku przez Williama Morrisa. Skrót jej nazwy pochodzi od Morris Garages. Pierwotnie mieściła się ona w Oksfordzie. 

Początkowo MG zajmowało się modyfikowaniem samochodów produkcji Morrisa. Przełom nastąpił w 1928 roku, kiedy firma przedstawiła własną linię modelową, zwaną Midget. 

Przez 100 lat swojego istnienia MG miało wielu właścicieli. W 1935 roku zostało przejęte przez Morris Motor Company, natomiast od 1952 roku wchodziło w składa grupy British Motor Corporation. 

W 1980 roku stało się z kolei częścią konglomeratu British Leyland, w 1986 roku prawa do tej marki wykupiło Rover Group, a w 2000 roku MG przejęło nowo powstałe MG Rover Group. Niestety, w 2005 roku ogłosiło ono bankructwo

Od 2005 MG jest w rękach chińskiego SAIC-a. Rok później powstało nowe chińsko-brytyjskie przedsiębiorstwo MG Motor. 

Czytaj także