Brytyjska marka, należąca do chińskiego koncernu SAIC ujawniła, że podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood pokaże nowe MG HS. Przy okazji będzie świętować 100-lecie swojego istnienia.
MG weszło na polski rynek pod koniec zeszłego roku, a do końca kwietnia 2024 roku sprzedało już 1000 aut. Jubileuszowym okazał się elektryczny model 4. Ale nie tylko w Polsce ta brytyjska marka, należąca do Chińczyków, radzi sobie dobrze.
Na Starym Kontynencie w pierwszym kwartale tego roku na jej produkty skusiło się 58 524 klientów, z czego 19 889 na HS-a. W rezultacie MG to jedyna marka z Państwa Środka, która w Europie mocniej zaznaczyła swoją obecność.
Dla porównania, drugi BYD sprzedał w tym czasie raptem 7602 samochody.
W Polsce MG oferuje na razie trzy modele. Wśród nich kompaktowego SUV-a o nazwie HS, wycenionego od 103 800 zł. Tyle zapłacimy za model Standard (dostępne są też wersje Excite i Exclusive), wyposażony w 1,5-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 162 KM i współpracujący z przekładnią ręczną.
Obecna generacja MG HS-a pozostaje w produkcji od 2018 roku. Rok później pojawiła się, niedostępna w naszym kraju, hybryda plug-in, a w 2020 roku auto przeszło modernizację, szczególnie w obrębie przedniej części nadwozia.
Jak donosi Guy Pigounakis z brytyjskiego oddziału tej marki, MG HS, które zostanie pokazane już w przyszłym miesiącu, ma być zupełnie nową konstrukcją. To dość enigmatyczne stwierdzenie oznacza, że auto zmieni się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Nie wiadomo jednak, czy skorzysta z dotychczasowej platformy, czy być może z innej.
Nowe MG HS nadal ma być zaopatrzone w 1,5-litrowy silnik benzynowy, który prawdopodobnie zostanie zmodernizowany w celu poprawy wydajności i ograniczenia zużycia paliwa. Być może w końcu otrzyma również układ start/stop.
Po stronie hybrydowej szykuje się mała rewolucja. Wariant PHEV ma dysponować niemal dwukrotnie większym akumulatorem trakcyjnym, którego obecna pojemność wynosi 16,6 kWh. Dzięki temu jego zasięg na pojedynczym ładowaniu sięgnie 100 km. Pod tym względem zbliży się więc do nowej Skody Kodiaq 1.5 TSI PHEV.
Moc układu hybrydowego, m.in. dzięki zastosowaniu nowego silnika elektrycznego, ma wynieść więcej niż obecne 284 KM.
Marka MG została założona w 1924 roku przez Williama Morrisa. Skrót jej nazwy pochodzi od Morris Garages. Pierwotnie mieściła się ona w Oksfordzie.
Początkowo MG zajmowało się modyfikowaniem samochodów produkcji Morrisa. Przełom nastąpił w 1928 roku, kiedy firma przedstawiła własną linię modelową, zwaną Midget.
Przez 100 lat swojego istnienia MG miało wielu właścicieli. W 1935 roku zostało przejęte przez Morris Motor Company, natomiast od 1952 roku wchodziło w składa grupy British Motor Corporation.
W 1980 roku stało się z kolei częścią konglomeratu British Leyland, w 1986 roku prawa do tej marki wykupiło Rover Group, a w 2000 roku MG przejęło nowo powstałe MG Rover Group. Niestety, w 2005 roku ogłosiło ono bankructwo.
Od 2005 MG jest w rękach chińskiego SAIC-a. Rok później powstało nowe chińsko-brytyjskie przedsiębiorstwo MG Motor.