Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Bolid na 2030 r. – Lotus E-R9

Bolid na 2030 r. – Lotus E-R9

Lotus

Bolid na 2030 r. – Lotus E-R9

Ten elektryczny bolid jest sterowany także za pomocą pionowych elementów aero w tylnej części karoserii. 

  • Wizja wyścigowego auta na 2030 r.
  • Napęd elektryczny
  • Zaawansowana aktywna aerodynamika

Lotus przedstawił model E-R9, który pokazuje, jak ta słynna firma wyobraża sobie bolid przeznaczony na wyścigi długodystansowe rozgrywane w 2030 r. To oczywiście elektryczny samochód, przy czym każde koło napędzane jest oddzielnie. Przedni spoiler połączono z błotnikami przednich kół, a z tyłu zastosowano pionowe aktywne elementy aero.

To właśnie one pomagają tradycyjnemu układowi kierowniczemu w sterowaniu bolidem. Lotusa E-R9 wyposażono też w inne aktywne elementy aerodynamiczne, która mają zmniejszać opór powietrza na szybkich prostych i zwiększać docisk na zakrętach.

Prototyp polakierowano na czarny i złoty kolor, co jest nawiązaniem do tradycyjnego malowania bolidów Formuły 1 Lotusa. Projekt to dzieło spółki Lotus Engineering, która w koncernie Lotusa realizuje zlecenia zewnętrznych firm.

Lotusenduranceracer2030_1
Przedni spoiler Lotusa E-R9 zintegrowano z błotnikami.
lotus
Lotusenduranceracer2030_3
Czarno-złota kolorystyka to nawiązanie do klasycznych bolidów F1 Lotusa.
lotus
Lotusenduranceracer2030_4
Każde z kół ma oddzielny napęd.
lotus
Lotusenduranceracer2030_2
Tylne pionowe elementy aero pomagają w sterowaniu samochodem.
lotus

Czytaj także