Skody Enyaq i Enyaq Coupe na rok modelowy 2024 otrzymały m.in. mocniejsze jednostki napędowe – nowością są odmiany rozwijające 285 KM (85 i 85x) oraz 340 KM (RS). Zmiany objęły także wyposażenie – pojawiła się zupełnie nowa wersja. Ile to wszystko kosztuje?
Skody Enyaq, zarówno w tradycyjnej odmianie typu SUV, jak i z karoserią stylizowaną na coupe, to naprawdę udane elektryczne SUV-y. Cechują je m.in. duża przestronność, pojemny bagażnik, wysoka funkcjonalność, dobry ogólny komfort jazdy i sprawny elektryczny napęd.
Na kolejny rok modelowy (2024) Skoda przygotowała dla Enyaqa pakiet udoskonaleń, wśród których najważniejsze są nowe zespoły napędowe. Bez zmian pozostał jedynie bazowy model o oznaczeniu 60 – nadal ma silnik o mocy 179 KM i akumulator trakcyjny o pojemności 62 kWh/58 kWh netto (zasięg 396 km).
Dotychczasową wersję 80 (204 KM) zastąpiła zdecydowanie mocniejsza 85, wyposażona w silnik najnowszej generacji (debiutował w VW ID.7 i trafia obecnie do coraz większej liczby modeli) generujący 285 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,7 s, a prędkość maksymalna 180 km/h (w 80: 8,6 s i 160 km/h). Zoptymalizowany układ zarządzania akumulatorem trakcyjnym (82 kWh/77 kWh netto) sprawia, że wydłużył się zasięg. Teraz wynosi on 561 km lub 570 km w Coupe (w 80: 544 km/552 km). Wzrosła także moc ładowania (do 175 kW), a akumulator można będzie wstępnie podgrzać przed ładowaniem – wystarczy w nawigacji wybrać jako punkt docelowy stację (lub włączyć tę funkcję manualnie).
Dostępna jest także odmiana 85x z dwoma silnikami, które także dysponują mocą 285 KM (0-100 km/h w 6,6 s, 180 km/h, zasięg 535 km/542 w Coupe). Zastąpiła ona 265-konną wersję 80x (6,9 s, 160 km/h, zasięg 521 km). Także ją objęły udoskonalenia dotyczące akumulatora.
Topowy wariant RS otrzymał z kolei dwie jednostki, generujące łącznie aż 340 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 5,5 s (prędkość maksymalna to także 180 km/h), a zasięg 540 km (547 km w Coupe). Poprzedni RS miał 299 KM, „sprint do setki” zajmował mu 6,5 s, a zasięg wynosił 516-522 km.
Ponadto w ramach zmian wprowadzono funkcję automatycznego zamykania auta po oddaleniu się od niego (później zostanie dodana jeszcze możliwość zdalnego wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego realizowana poprzez aplikację) czy oprogramowanie pokładowe w wersji 4.0 (m.in. przeprojektowany interfejs, nowa szata graficzna wskaźników i wyświetlacza head-up). W gamie pojawiła się także flagowa wersja wyposażenia Laurin&Klement (ma m.in. wentylowane fotele z funkcją masażu).
Poniżej prezentujemy aktualne ceny Enyaqa (rok modelowy 2024)
Wersja | Moc | Cena promocyjna |
---|---|---|
60 | 179 KM | 209 850 zł |
85 | 285 KM | 237 100 zł |
85x | 285 KM | 247 550 zł |
85 Sportline | 285 KM | 261 550 zł |
85x Sportline | 285 KM | 272 000 zł |
RS | 340 KM | 273 850 zł |
85 L&K | 285 KM | 270 850 zł |
85x L&K | 285 KM | 281 300 zł |
A tak kształtują się ceny Enyaqa w odmianie Coupe (rok modelowy 2024)
Wersja | Moc | Cena promocyjna |
---|---|---|
85 | 285 KM | 247 550 zł |
85x | 285 KM | 258 000 zł |
85 Sportline | 285 KM | 270 150 zł |
85x Sportline | 285 KM | 280 600 zł |
RS | 340 KM | 282 250 zł |
85 L&K | 285 KM | 279 550 zł |
85x L&K | 285 KM | 290 000 zł |