Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota Yaris III

Wszędzie rdza – alarmujący film z oględzin podwozia Toyoty Yaris z 2017 r.

fot. archiwum/Motor i screeny YouTube.com/Stacja: Konserwacja

Wszędzie rdza – alarmujący film z oględzin podwozia Toyoty Yaris z 2017 r.

Toyota Yaris powszechnie uznawana jest za auto trwałe i niezawodne, choć niekoniecznie odporne na rdzę. Ten konkretny egzemplarz został wyprodukowany w 2017 roku, jak opisuje autor filmu – jest od początku w rękach jednej właścicielki i – jak widać – ma potwornie skorodowane podwozie.

Toyota na swoje fabrycznie nowe samochody udziela 3-letniej gwarancji z limitem do 100 000 km przebiegu. Powłoka lakiernicza jest z objęta 3-letnią ochroną posprzedażową, a na „perforację korozyjną” ten japoński producent zapewnia 12 lat gwarancji (6 lat dla aut użytkowych).

Yaris pod względem mechanicznym uznawany jest za samochód udany i trwały. Szczególnie ceniony jest wariant hybrydowy, który debiutował w połowie 2012 roku. Czyli w modelu 3. generacji. 

Ale na forach dotyczących Yarisa można znaleźć liczne wątki odnośnie do korozji. Użytkownicy skarżą się szczególnie na korozję podwozia, które według nich jedynie w modelu 1. generacji dysponuje przyzwoitym zabezpieczeniem przed rdzą.

Niecałe 7 lat i 100 000 km

Na kanale youtube'owym Stacja: Konserwacja pojawił się właśnie film pokazujący od spodu Toyotę Yaris 3. generacji. Auto jest z 2017 roku i ma przejechane niecałe 100 000 km – słyszymy na nagraniu.

Według informacji pochodzącej z kanału Yaris od nowości należy do pewnej pani, która używa go codziennie, w tym m.in. na dojazdy do pracy. Samochód nie był garażowany i nie został poddany konserwacji podwozia po zakupie. Pojazd był użytkowany w Norwegii.

Auto trafiło do warsztatu, ponieważ nie przeszło badania technicznego. Powód? Rozległa korozja podwozia. Na filmie widać wiele grubej, schodzącej płatami rdzy. Znalazła się ona m.in. na elementach podłogi, wahaczach czy belce tylnego zawieszenia. Według kanału Stacja: konserwacja rozległa korozja występuje również w podłużnicach. 

Cóż, niezależnie od tego, czy eksploatacja auta faktycznie przebiegała tak, jak opisano w filmie (autor nagrania przekazuje też pewnie dla niektórych zaskakujące informacje na temat korozji w autach garażowanych) – raczej nie tak powinno wyglądać 7-letnie auto. 

Czytaj także