Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
MG HS II

Zupełnie nowe MG HS już w sprzedaży. Cena? Jak za Audi A1 czy Hyundaia i30

fot. MG

Zupełnie nowe MG HS już w sprzedaży. Cena? Jak za Audi A1 czy Hyundaia i30

Do sprzedaży właśnie trafiła druga generacja najpopularniejszego MG w Polsce, czyli SUV-a HS. Jego cena jest wprawdzie nieco wyższa niż w przypadku poprzednika, ale nadal niezwykle atrakcyjna. 

Zupełnie nowe wcielenie MG HS-a debiutowało w połowie lipca. Względem ustępującego modelu stało się większe, dojrzalsze i atrakcyjniejsze. 

O ile za MG HS pierwszej generacji trzeba zapłacić obecnie od 103 800 zł, o tyle za drugą generację tego auta Chińczycy wołają katalogowo od 117 900 zł. Nowe MG HS już na dzień dobry jest jednak objęte promocją w wysokości 8000 zł, dlatego obecnie kosztuje od 109 900 zł.

MG-HS-2024-bok
MG HS drugiej generacji względem poprzednika na długość urosło o 4,5 cm (mierzy 465,5 cm). 
MG

Dwie wersje wyposażenia

Do wyboru są dwie odmiany wyposażenia – Excite i Exclusive. Standardem jest 6-biegowa przekładnia ręczna, natomiast 7-stopniowy automat DCT wymaga dopłaty 9000 zł. 

W wyposażeniu wersji Excite znajdziemy m.in.: 

  • monitorowanie martwego pola 
  • ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu 
  • adaptacyjny tempomat (w wersji z automatem)
  • asystenta pasa ruchu 
  • asystenta jazdy w korkach (w wersji z automatem) 
  • automatyczne reflektory LED
  • tylne czujniki parkowania 
  • kamerę cofania
  • 19-calowe obręcze z lekkich stopów
  • klimatyzację
  • nawigację
  • dwa ekrany o przekątnej 12,3” w kokpicie 
  • funkcje Apple CarPlay i Android Auto 
  • dostęp bezkluczykowy 
  • przesuwaną konsolę środkową
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy

Nowe MG HS Exclusive jest bogatsze o: 

  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika 
  • elektrycznie składane i sterowane zdalnie lusterka boczne 
  • zestaw kamer dookoła nadwozia 
  • ładowarkę indukcyjną 
  • automatyczną klimatyzację 2-strefową 
  • aplikację iSmart służącą do zdalnego obsługiwania wybranych funkcji samochodu 
  • elektrycznie regulowany fotel pasażera
  • pamięć ustawień fotela kierowcy 
  • podgrzewanie foteli

Co istotne, MG na swoje najnowsze auto zapewnia gwarancję mechaniczną na 7 lat z limitem przebiegu wynoszącym 150 tys. km

Nowe MG HS – z tylko jednym silnikiem

MG HS w Polsce jest oferowane wyłącznie z jednym silnikiem. Czyli z 1,5-litrowym, turbodoładowanym o mocy 170 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,4 s (9,6 s ze skrzynią DCT) i prędkość maksymalną 190 km/h (195 km/h). Średnie zużycie paliwa według cyklu WLTP wynosi, odpowiednio, 7,4 i 7,6 l/100 km (skrzynia DCT). 

Najnowsze dziecko chińskiego wytwórcy mierzy 465,5 cm długości, 189,0 cm szerokości oraz 166,4 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 276,5 cm, a bagażnik dysponuje pojemnością od 507 do 1484 l.  

MG-HS-2024-przod-i-bok-z-gory
Zupełnie nowe MG HS jest oferowane również w wariancie PHEV. W Polsce, póki co, taka wersja nie występuje. 
MG

Zupełnie nowe wnętrze

Podobnie jak nadwozie, również wnętrze MG HS-a jest zupełnie nowe. W kokpicie znalazły się dwa ekrany o przekątnej 12,3”. Centralny, służący do zarządzania systemem informacyjno-rozrywkowym oferuje m.in. dostęp do Amazon Music oraz łączność ze smartfonami za pośrednictwem Android Auto i Apple CarPlay. 

Wirtualne zegary zapewniają wybór dwóch motywów – jasnego i ciemnego oraz trzy tryby – Map, Digital i ADAS. Każdy z nich ma unikalny układ, skupiający się na nawigacji, uproszczonym podsumowaniu najważniejszych informacji o jeździe lub wizualizacji pojazdu i jego otoczenia w czasie rzeczywistym.

Cena nowego MG HS-a na tle rywali

Najnowsze MG HS jest przedstawicielem wyrośniętych kompaktowych SUV-ów. Wymiarami przebija m.in. Toyotę RAV4 (460 cm długości), Hyundaia Tucsona (451-452 cm) czy Forda Kugę (460-465 cm). Ale pod względem ceny i wyposażenia, jakie za nią otrzymujemy, gra we własnej lidze. 

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) jest obecnie dostępna w promocyjnej cenie 175 200 zł (188 900 zł – cena katalogowa) za wariant Comfort. W jego przypadku nie otrzymamy jednak ani dostępu bezkluczykowego, ani 19-calowych kół czy też elektrycznie sterowanego fotela kierowcy. 

MG HGS kokpit
Nowoczesny kokpit MG HS-a. Należy się spodziewać solidnego wykończenia, z którego słynie choćby pierwsza generacja tego auta. 
MG

Hyundai za Tucsona ze 160-konnym silnikiem 1.6 T-GDI w ubogo wyposażonym wariancie Modern  wymaga 135 900 zł. Z kolei za Forda Kugę zapłacimy od 145 480 zł (162 480 zł – cena katalogowa)– tyle kosztuje wersja Titanium wprawiana w ruch przez 150-konną jednostkę 1.6 EcoBoost. 

Te auta kupimy za cenę MG HS-a

A co możemy kupić za około 110 000 zł? Proszę bardzo:

  • Audi A1 Sportback (1.0 R3, 116 KM, 6MT) – 111 900 zł 
  • Dacia Duster TCe 130 Extreme (1.3 R3, 130 KM, 6MT) – 112 400 zł
  • Fiat 600 1.2 MHEV eDCT6 (1.2 R3. 100 KM, 6AT) – 108 000 zł 
  • Hyundai i30 1.0 T-GDI 7DCT Smart (1.0 R3, 100 KM, 7AT) – 109 900 zł 
  • Jeep Avenger 1.2 HGSE T3 MT Longitude (1.2 R3, 100 KM, 6MT) – 109 500 zł
  • Seat Arona 1.0 TSI DSG FR (1.0 R3, 115 KM, 7AT) – 110 800 zł 
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Comfort (1.5 R3, 116 KM, AT) – 110 200 zł 

Czytaj także