Do sprzedaży właśnie trafiła druga generacja najpopularniejszego MG w Polsce, czyli SUV-a HS. Jego cena jest wprawdzie nieco wyższa niż w przypadku poprzednika, ale nadal niezwykle atrakcyjna.
Zupełnie nowe wcielenie MG HS-a debiutowało w połowie lipca. Względem ustępującego modelu stało się większe, dojrzalsze i atrakcyjniejsze.
O ile za MG HS pierwszej generacji trzeba zapłacić obecnie od 103 800 zł, o tyle za drugą generację tego auta Chińczycy wołają katalogowo od 117 900 zł. Nowe MG HS już na dzień dobry jest jednak objęte promocją w wysokości 8000 zł, dlatego obecnie kosztuje od 109 900 zł.
Do wyboru są dwie odmiany wyposażenia – Excite i Exclusive. Standardem jest 6-biegowa przekładnia ręczna, natomiast 7-stopniowy automat DCT wymaga dopłaty 9000 zł.
W wyposażeniu wersji Excite znajdziemy m.in.:
Nowe MG HS Exclusive jest bogatsze o:
Co istotne, MG na swoje najnowsze auto zapewnia gwarancję mechaniczną na 7 lat z limitem przebiegu wynoszącym 150 tys. km.
MG HS w Polsce jest oferowane wyłącznie z jednym silnikiem. Czyli z 1,5-litrowym, turbodoładowanym o mocy 170 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,4 s (9,6 s ze skrzynią DCT) i prędkość maksymalną 190 km/h (195 km/h). Średnie zużycie paliwa według cyklu WLTP wynosi, odpowiednio, 7,4 i 7,6 l/100 km (skrzynia DCT).
Najnowsze dziecko chińskiego wytwórcy mierzy 465,5 cm długości, 189,0 cm szerokości oraz 166,4 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 276,5 cm, a bagażnik dysponuje pojemnością od 507 do 1484 l.
Podobnie jak nadwozie, również wnętrze MG HS-a jest zupełnie nowe. W kokpicie znalazły się dwa ekrany o przekątnej 12,3”. Centralny, służący do zarządzania systemem informacyjno-rozrywkowym oferuje m.in. dostęp do Amazon Music oraz łączność ze smartfonami za pośrednictwem Android Auto i Apple CarPlay.
Wirtualne zegary zapewniają wybór dwóch motywów – jasnego i ciemnego oraz trzy tryby – Map, Digital i ADAS. Każdy z nich ma unikalny układ, skupiający się na nawigacji, uproszczonym podsumowaniu najważniejszych informacji o jeździe lub wizualizacji pojazdu i jego otoczenia w czasie rzeczywistym.
Najnowsze MG HS jest przedstawicielem wyrośniętych kompaktowych SUV-ów. Wymiarami przebija m.in. Toyotę RAV4 (460 cm długości), Hyundaia Tucsona (451-452 cm) czy Forda Kugę (460-465 cm). Ale pod względem ceny i wyposażenia, jakie za nią otrzymujemy, gra we własnej lidze.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) jest obecnie dostępna w promocyjnej cenie 175 200 zł (188 900 zł – cena katalogowa) za wariant Comfort. W jego przypadku nie otrzymamy jednak ani dostępu bezkluczykowego, ani 19-calowych kół czy też elektrycznie sterowanego fotela kierowcy.
Hyundai za Tucsona ze 160-konnym silnikiem 1.6 T-GDI w ubogo wyposażonym wariancie Modern wymaga 135 900 zł. Z kolei za Forda Kugę zapłacimy od 145 480 zł (162 480 zł – cena katalogowa)– tyle kosztuje wersja Titanium wprawiana w ruch przez 150-konną jednostkę 1.6 EcoBoost.
A co możemy kupić za około 110 000 zł? Proszę bardzo: