Crossover Opla cieszył się całkiem niezłym zainteresowaniem w salonach. Obecnie podbija rynek wtórny.
Katalogowo Mokka wydaje się jednym z najwęższych aut w klasie. Ma na dodatek mały bagażnik. Ale dla rodziny 2+2 pozostaje dobrą propozycją, ponieważ dwóm osobom siedzącym z tyłu nie zabraknie miejsca ani na nogi, ani na głowy. Ale żeby nie było, że Mokkę zaprojektowano bez polotu – wyróżnia się tym, że ma wysuwany spod tylnego zderzaka specjalny bagażnik rowerowy (to opcja).
Do Opla Mokki najlepszym wyborem będzie doładowany silnik benzynowy 1.4 Turbo (120-140 KM), który fabrycznie oferowany był także z instalacją LPG. Ważne, by nie pomylić go z 1.4 Direct Injection Turbo, który ma bezpośredni wtrysk benzyny – nie jest zły, ale to niepotrzebna komplikacja techniczna. Benzynowy 1.6 to przeciętniak – idealny do niewielkich przebiegów w mieście. Diesle polecamy oba – zarówno 1.6 CDTI oraz 1.7 CDTI.
Brak poważnych awarii. Jeśli coś irytuje, to tylko drobiazgi. Przykładem są problemy z DPF lub pęknięcia kolektora w wersjach benzynowych z doładowaniem.
Mokka jest droga w zakupie, jednak późniejsza eksploatacja nie drenuje portfela. Nie brakuje tanich części zamiennych.
Spora podaż. W kraju na nowego właściciela czeka niemal 400 używanych aut. Na okazyjny zakup nie ma co liczyć.
38 000 zł – Ceny najtańszych egzemplarzy spadają, ale dzieje się to bardzo powoli, bo auto cieszy się dużym wzięciem.
50 000 zł – Podobnie jak w roku ubiegłym – na zakup ładnej Mokki trzeba przygotować ok. 50 tys. zł.
75 000 zł – Minimum, które trzeba zapłacić za auta z końcówki produkcji. Są drogie bo mają znikomy przebieg.
SILNIK | 1.4 T | 1.6 | 1.7 CDTI |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1364 cm³ | 1598 cm³ | 1686 cm³ |
Zasilanie | benzynowy turbo | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 140 KM | 115 KM | 130 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 155 Nm | 300 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,9 s | 12,5 s | 10,5 s |
Prędkość maks. | 196 km/h | 170 km/h | 187 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,0 l/100 km | 6,5 l/100 km | 4,5 l/100 km |
2012 - premiera Opla Mokka
2013 - debiutuje technicznie bliźniaczy Chevrolet Trax
2014 - diesel 1.6 CDTI zastępuje 1.7 CDTI
2016 - modernizacja – kosmetyka nadwozia i wnętrza, zmiana nazwy na Mokka X, nowy silnik 1.4 DIT (152 KM, bezp. wtr.)
2020 - prezentacja drugiej generacji modelu
+ Ponadczasowa stylizacja i przynależność do modnego segmentu – ponowna odsprzedaż nie będzie trudna.
+ Spora liczba aut z polskich salonów.
+ Niezłe wyposażenie, wygodne fotele.
- Wyśrubowane ceny używanych aut.
- Niezbyt dobre wyciszenie.
- Dosyć wąskie wnętrze, przeciętny bagażnik.
Auto z krajowego salonu, najlepiej z benzynowym silnikiem 1.4 Turbo o mocy 120 KM. Diesel 1.7 CDTI jest przeciętny.
Podejrzanie tanie auta. Jest duża szansa, że zostały poskładane po poważnym wypadku, co wciąż się bardzo opłaca.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt