Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
elektryczne MG

MG daje dożywotnią gwarancję na akumulator trakcyjny! Na razie wyłącznie na jednym rynku

MG

MG daje dożywotnią gwarancję na akumulator trakcyjny! Na razie wyłącznie na jednym rynku

Powszechnie wiadomo, że w przypadku aut na prąd największe obawy budzi napęd. W szczególności – akumulator trakcyjny. Pierwsze auta właśnie otrzymały dożywotnią gwarancję na swoją baterię. I nie tylko na nią.

Samochody elektryczne wciąż polaryzują społeczeństwo. Jedni są ich fanami, m.in. ze względu na ciszę, brak wibracji oraz uproszczoną konstrukcję. Inni wytykają im ograniczony zasięg, w szczególności zimą, wysoką cenę oraz długie ładowanie i wciąż niewystarczającą infrastrukturę. 

W przypadku aut z drugiej ręki największe obawy budzi trwałość akumulatora, będącego najdroższym elementem elektryków. W efekcie sprzedaż używanych aut na prąd po prostu kuleje, o czym informowaliśmy TUTAJ

Standardem zazwyczaj jest 7-8 lat gwarancji na baterię

Obecnie przy zakupie nowego samochodu elektrycznego akumulator trakcyjny jest zazwyczaj objęty gwarancją 7-8 lat z limitem wynoszącym 160 tys. km. Nie oznacza to, że po takim czasie i przebiegu będzie on jak nowy. 

Tutaj przeważnie obowiązuje zasada, że degradacja baterii trakcyjnej nie może spaść poniżej 70%. Jeśli tak się stanie, producent jest zobowiązany wymienić celę (lub cele), aby jej pojemność wzrosła powyżej tego poziomu. 

SsangYong Torres EVX
Akumulator trakcyjny w SsangYongu Torresie EVX jest objęty 10-letnią gwarancją z limitem 1 mln km. 
SSANGYONG

Obecnie w Polsce bodajże najbardziej imponującą gwarancję na akumulator trakcyjny oferuje koreański SsangYong. W przypadku Torresa EVX, korzystającego z baterii chińskiego BYD-a, zapewnia on 10 lat gwarancji z limitem przebiegu wynoszącym 1 mln km.

Z kolei bateria trakcyjna Toyoty bZ4X jest objęta gwarancją fabryczną na 8 lat lub 160 000 km przebiegu. Program Extended Battery Care zapewnia ochronę do 10 lat i 1 000 000 km (pod warunkiem dokonywania corocznego przeglądu baterii).

Dożywotnia gwarancja?

Chińskie MG, które weszło na nasz rynek pod koniec 2024 roku, imponuje ogólnymi warunkami gwarancji. Każdy klient może liczyć na 7-letnią gwarancję mechaniczną z limitem do 150 tys. km oraz 7-letnie assitance i darmowe serwisy.

W przypadku elektrycznego MG4 akumulator trakcyjny jest objęty taką samą gwarancją, co reszta samochodu. Czyli 7 lat z limitem do 150 tys. km. 

akumulator MG4
Akumulator trakcyjny wykorzystywany m.in. w MG4. 
MG

Ale teraz MG swoim klientom na rynku tajskim zaproponowało absolutnie unikalną gwarancję. Otóż Chińczycy ogłosili właśnie, że wprowadzili „dożywotnią gwarancję na akumulatory, jednostki napędowe i elektronikę w samochodach elektrycznych MG4, Cyberster, Maxus 7 i Maxus 9” – czytamy w komunikacie prasowym. 

Co ważne, dożywotnia gwarancja nie jest ograniczona żadnym limitem przebiegu i może zostać przeniesiona na kolejnego właściciela samochodu. Dotyczy ona modeli wyposażony w architekturę 400-woltową i baterię typu Rubik's Cube (kostka rubika).

Jak jest z żywotność baterii?

Wbrew powszechnym opiniom, trwałość akumulatora trakcyjnego wydaje się wyższa niż do tej pory przypuszczano. Dobrze ten temat mają przebadany m.in. właściciele Tesli. W przypadku Modeli S i X akumulatory wytrzymują przeciętnie 350 000 km. 

Z kolei Tesle 3 i Y, korzystające z baterii typu LFP (są też modele z baterią NCA), powinny wytrzymać do 5000 cykli ładowania. Przy realnym zasięgu około 300 km, przekłada się to na przebieg około 1,5 mln km. 

Czytaj także