Po latach sukcesów Kia wreszcie sprowadza na Stary Kontynent swój hit sprzedażowy. Druga generacja Seltosa – większa, dojrzalsza i zaprojektowana pod wymagania europejskich kierowców – trafi do polskich salonów w przyszłym roku. W gamie początkowo będą same silniki benzynowe, ale pojawi się także hybryda.
Po latach świetnej sprzedaży tego modelu poza Unią Europejską Kia wreszcie zrobiła ruch, na który czekali kierowcy z naszego regionu. Druga generacja Seltosa – większa, dojrzalsza i przygotowana pod europejskie normy – zmierza trafi na rynki Starego Kontynentu.
W polskich salonach Kia Seltos pojawi się w trzecim kwartale 2026 roku. Początkowo zadebiutują wersje czysto spalinowe, natomiast wariant hybrydowy, wykorzystujący napęd znany z Niro, pojawi się pod koniec przyszłego roku.
Nowa Kia Seltos trafia w sam środek segmentu kompaktowych SUV-ów. W gamie tej koreańskiej marki melduje się z kolei pomiędzy Niro o Sportage'em. Mierzy 443 cm długości, 183 cm szerokości i 160 cm wysokości, przy rozstawie osi 269 cm.
Nadwozie Seltosa ma pudełkowate proporcje, masywny przód i mocno zarysowane nadkola. Detale inspirowane autami terenowymi, takie jak osłony pod zderzakami czy wstawki w dolnych partiach karoserii, dodają mu lekko off-roadowego charakteru, choć to wciąż auto stworzone głównie do miasta.
Kia Seltos korzysta ze znanej platformy K3, stosowanej również w Niro i Hyundaiu Konie. W odmianach 4x4 z tyłu pojawia się zawieszenie wielowahaczowe. Do tego dochodzi specjalny tryb jazdy, przeznaczony w niezbyt wymagający teren.
Nowa Kia Seltos ma w gamie trzy spalinowe jednostki napędowe. Bazowa to wolnossące 2.0, wytwarzające 149 KM, ale raczej ciężko zakładać, że trafi ona do Europy. Powód? Wyśrubowane normy emisji dwutlenku węgla.
Kolejne silniki to turbodoładowane 1.6 T-GDI o mocy 180 lub 193 KM. Pierwszy z nich współpracuje z przekładnią ręczną o 6 biegach do jazdy w przód lub z 7-stopniową skrzynią DCT.
Najmocniejsza Kia Seltos dysponuje już 8-biegowym automatem z opcjonalną możliwością przekazywania momentu obrotowego do kół obu osi.
Do powyższych silników w przyszłym roku dołączy również hybryda. Zapewne będzie to odmiana plug-in, zaopatrzona m.in. w funkcję V2L, umożliwiającą ładowanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych.
Kia deklaruje, że wnętrze europejskiej wersji Seltosa przygotowano pod oczekiwania lokalnych kierowców – zarówno pod względem komfortu, jak i bezpieczeństwa. Na pokładzie pojawią się, znany z innych modeli, panoramiczny panel, złożony z dwóch ekranów o przekątnej 12,3”, wspólny dotykowy moduł klimatyzacji, cyfrowy klucz i asystent głosowy oparty na AI.
Do tego dojdą dach panoramiczny, wyświetlacz head-up oraz bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Pakiet systemów bezpieczeństwa obejmie m.in.: asystenta jazdy po autostradzie, utrzymywanie na pasie ruchu, zapobiegania kolizjom czołowym, czy ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy otwieraniu drzwi.
Seltos ma zapewniać wygodę nie tylko kierowcy i pasażerowi z przodu. Kanapa otrzyma regulację kąta oparcia, a wszyscy podróżujący skorzystają z bagażnika o pojemności 536 l. To wynik plasujący Seltosa w ścisłej czołówce kompaktowych SUV-ów.
Globalna produkcja Seltosa ruszy w grudniu 2025 roku – najpierw w Indiach, potem w Korei, Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Kia na Starym Kontynencie celuje w sprzedaż około 60 000 egzemplarzy rocznie.