Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen ID.4 produkcja

Już wiadomo, że oszczędności u Volkswagena będą kosztować kilkadziesiąt tysięcy stanowisk pracy. Ale to nie wszystko!

Volkswagen

Już wiadomo, że oszczędności u Volkswagena będą kosztować kilkadziesiąt tysięcy stanowisk pracy. Ale to nie wszystko!

Z powodu zbyt wysokich kosztów marka Volkswagen musi zaoszczędzić aż 10 mld euro. Teraz staje się jasne, co to oznacza i ile osób straci pracę. 

Szef marki Volkswagen – Thomas Schafer – od dłuższego czasu mówi o potrzebie zmian. Jeszcze w pierwszej połowie roku podkreślał, że niezbędne jest wprowadzenie restrukturyzacji, ponieważ spada marża sprzedaży. 

Ostatnio poinformowano, że Volkswagen szuka 10 mld euro oszczędności, a jednym z obszarów wymagających natychmiastowego działania jest redukcja zatrudnienia. 

„To zupełnie jasne, że w przyszłości w wielu obszarach będziemy musieli zatrudniać mniej pracowników” – stwierdził Schafer w wewnętrznej notatce, do której dotarł Reuters.

Obecnie cała Grupa Volkswagen – ze wszystkimi jej markami – zatrudnia około 675 000 osób. Z tego około 200 000 pracuje dla marki Volkswagen. Zwolnienia mają objąć 1/5 pracowników pełnoetatowych. 

Oznacza to, że do 2026 roku pracę straci około 40 000 osób. Pomimo że Niemcy skupiają się obecnie na tym, aby część z nich wysłać na wcześniejszą emeryturę, raczej nie obejdzie się bez zwolnień grupowych. 

Poza tym Schafer chce doprowadzić do tego, aby pozostali pracownicy otrzymali dodatkowe zadania. „Chodzi o pozbycie się starych przyzwyczajeń i powiedzenie nie brakowi efektywności” – mówi szef Volkswagena. 

Schafer chce wprowadzić również inne środki zaradcze mające pomóc zaoszczędzić marce 10 mld euro. W najbliższym czasie należy się spodziewać uproszczenia gamy modelowej i wersji oraz opcji wyposażenia samochodów tej niemieckiej marki.

Volkswagen prawdopodobnie zrezygnuje z budowy nowego ośrodka badawczego w Wolfsburgu. Za to ma zamiar skrócić czas produkcji pojedynczego samochodu, a także zwiększyć szybkość opracowywania nowych modeli z 50 do 36 miesięcy.

Czytaj także