Nowe MG ZS pojawi się jeszcze w tym roku. Auto już przechodzi testy, a z pierwszych informacji wynika, że pod jego maską zadebiutuje również wariant hybrydowy.
Choć marka MG w Polsce jest dopiero od końca 2023 roku, już znalazła ponad 1000 nabywców. Jubileuszowym autem okazał się elektryczny model 4. Miało to miejsce pod koniec kwietnia.
Co ciekawe, MG to zdecydowanie najchętniej wybierana w Europie marka z Państwa Środka. Zgodnie z danymi JATO Dynamics w ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku jej produkty zdominowały czołową dziesiątkę najlepiej sprzedających się aut z Chin.
Na pierwszym miejscu znalazł się MG ZS z wynikiem 14 085 szt. Za nim uplasowały się model 4 (8805 szt.) oraz HS (7795 szt.). Ale ZS, który na świecie pozostaje w sprzedaży od 2017 roku, czeka na następcę. Jakie będzie to auto?
Nowe MG ZS, czyli miejski crossover, którego obecne wcielenie kosztuje w Polsce od 79 800 zł, powinno ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym roku. Prototypy tego auta pojawiły się już m.in. w Australii. Wyróżniają się zbliżonym do poprzednika rysunkiem nadwozia, jednak jego długość ma wzrosnąć z 432 do około 440 cm.
Stylistyką nowe MG ZS będzie nawiązywać do miejskiego MG3, które jeszcze nie zawitało na polski rynek. Najwięcej nowego dzieje się w przedniej części tego auta, gdzie znajdą się węższe światła oraz większa niż do tej pory osłona chłodnicy.
Wewnątrz nowe MG ZS otrzyma zmodernizowany system informacyjno-rozrywkowy, pod którego ekranem znajdzie się rząd przycisków, zapewniających szybki dostęp do większości funkcji. Nie należy spodziewać się jednak pokręteł do zarządzania klimatyzacją.
W Polsce obecne MG ZS jest dostępne wyłącznie z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru. Słabszy, wolnossący wytwarza 106 KM, natomiast mocniejszy, czyli 3-cylindrowy 1.0 z turbodoładowaniem – 111 KM. Na świecie występuje również wariant w pełni elektryczny.
W przypadku nowej generacji chińskiego crossovera należy się spodziewać zastosowania hybrydowego układu napędowego. Na tę chwilę nie wiadomo jednak, czy zastąpi on warianty czysto spalinowe, czy też będzie dla nich alternatywą.
Z pewnością w rachubę wchodzi 195-konny układ hybrydowy, znany z MG3. Składa się on z 1,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona i wytwarzającego 102 KM. Do współpracy ma on jednostkę elektryczną, wyciskającą z siebie 136 KM. Całość uzupełniają akumulator trakcyjny o pojemności 1,83 kWh oraz 3-stopniowa przekładnia automatyczna.
Nowe MG ZS na rynku zadebiutuje w przyszłym roku. Więcej informacji na temat tego auta pojawi się wraz ze zbliżającą się premierą.