Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowy Opel Frontera

Z poprzednikiem wspólną ma tylko nazwę. Jaki jest nowy Opel Frontera?

Z poprzednikiem wspólną ma tylko nazwę. Jaki jest nowy Opel Frontera?

Powrót tego samochodu po latach nieobecności stał się faktem. Nowy Opel Frontera nie jest już jednak twardą terenówką z nadwoziem na ramie, lecz kompaktowym crossoverem. 

Klasycznego Opla Fronterę oparto na Isuzu Mu i wytwarzano w latach 1991-2004. Jego nieoficjalnym następcą była Antara, bazująca na Chevrolecie Captivie oraz wyróżniająca się już nadwozie samonośnym. 

Opel Frontera
Klasyczny Opel Frontera był prawdziwym samochodem terenowym. 
OPEL

O ile pierwsze dwie generacje Opla Frontery miały mocno terenowy charakter, podkreślany przez nadwozie oparte na ramie nośnej, dołączany napęd 4x4 i reduktor, o tyle nowe wcielenie tego auta stało się typowym współczesnym przedstawicielem crossoverów

Nowy Opel Frontera – z nadwoziem samonośnym 

Nowy Opel Frontera ma więc nadwozie samonośne, a jego terenowe atrybuty zaczynają się i kończą na podniesionym prześwicie. Niemcy w swojej informacji prasowej nie wspominają nic choćby o napędzie na obie osie. 

Konkretów na temat tego auta jest zresztą niewiele. Wiadomo, że do jego napędu posłuży albo silnik elektryczny, albo też spalinowy, wykorzystujący 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Należy się więc spodziewać, że w wersji benzynowej w przestrzeni pomiędzy przednimi kołami znajdzie się 1,2-litrowa jednostka 3-cylindrowa o mocy 100 lub 136 KM. 

2024 Opel Frontera (8)
Za osłoną chłodnicy mogą pracować silniki elektryczny lub spalinowy. 
OPEL

A w elektrycznej? Tego na razie nie wiadomo. Jednak nie ma co się spodziewać układu napędowego z nowego Citroena e-C3, wytwarzającego 113 KM i zasilanego przez baterię LFP o pojemności 44 kWh. 

Dlaczego piszemy akurat o tym aucie? Otóż oba modele powstały na tej samej platformie Smart Car. Francuski samochód mierzy 401 cm długości, natomiast niemiecki – 440 cm. 

Zapewne jest też od niego sporo cięższy, dlatego zaledwie 113-konny silnik z niedużym akumulatorem raczej się w nim nie sprawdzi. Na pewno nie poza miastem.

Atrakcyjne nadwozie

Z zewnątrz nowy Opel Frontera wyróżnia się pudełkowatą sylwetką oraz elementami typowymi dla współczesnych modeli tej niemieckiej marki. Pierwsze skrzypce gra tutaj przód z czarną, gładką osłoną chłodnicy zintegrowaną z lampami Eco LED, które mają funkcję automatycznego przełączania ze świateł drogowych na mijania. 

Opel obiecuje obszerną kabinę pasażerską oraz spory bagażnik. Standardowo mierzy on 460 l i ma podwójną podłogę. Z kolei po złożeniu oparć kanapy (60:40) ulega powiększeniu do 1600 l. Co istotne, dach wytrzyma obciążenie sięgające 200 kg. 

2024 Opel Frontera (7)
Kokpit jest zdominowały dwa ekrany o przekątnej 10 cali. 
OPEL

Również wnętrze opracowano na współczesną modłę dla modeli tej niemieckiej marki. W jego przypadku od razu zauważymy dwa ekrany o przekątnej 10 cali, umieszczone na szczycie minimalistycznej deski rozdzielczej. 

Nowy Opel Frontera otrzymał m.in. nową kierownicę, stację dokowania dla smartfona z aplikacją współpracującą z samochodem i fotele z innowacyjnym rozwiązaniem. Nazywa się ono Intelli-Seat i ma za zadanie odciążać dolną część kręgosłupa. 

2024 Opel Frontera (3)
Nadwozie nowego Opla Frontery jest zgrabne i atrakcyjnie zaprojektowane.
OPEL

Ponadto w kabinie niemieckiego crossovera znajdziemy ładowarkę indukcyjną z funkcją chłodzenia czy też specjalne kieszenie w oparciach foteli do przewożenia smartfonów. 

Nowy Opel Frontera – kiedy w sprzedaży i jaka cena?

Nowy Opel Frontera w sprzedaży ma się pojawić jeszcze latem bieżącego roku. Cena na razie nie jest znana, ale należy spodziewać się, że podstawowa odmiana tego auta będzie kosztować od około 120 000 zł. W przypadku elektryka może to być około 160 000-170 000 zł. 

Ustępujący Opel Crossland to obecnie wydatek od 91 300 zł (110 KM). Tyle że jest sporo mniejszy od nowej Frontery. Jego nadwozie mierzy bowiem 421 cm długości. 

Czytaj także