Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
samochody z lat 80. i 90.

Samochody używane – przeboje lat 90.

fot. archiwum

Samochody używane – przeboje lat 90.

Coś dla miłośników motoryzacji z lat 90. Brytyjczycy – raczej znający się na rzeczy, bo z „Top Gear” – wytypowali 10 modeli z tego okresu, którymi warto się zainteresować. Tym bardziej że mogą wkrótce zdrożeć. Auta z tych czasów budzą coraz większy sentyment i są teraz wyjątkowo popularne.

  • Propozycje serwisu internetowego topgear.com dla zainteresowanych zakupem youngtimera
  • Wytypowano ciekawe modele, które wciąż nie kosztują jednak fortuny, a mogą zdrożeć

Kierowcy z całego świata nie przestają rozglądać się za klasycznymi samochodami oraz nieco młodszymi youngtimerami. Czy moda przeminie, a ich ceny wreszcie spadną? Trudno wyrokować. Wiadomo natomiast, że coraz trudniej za rozsądną kwotę kupić ciekawe auto z lat 90. Ich podaż jest coraz mniejsza, a zadbane egzemplarze w ciekawych konfiguracjach i tak dość szybko znikają z rynku.

Redakcja strony internetowej brytyjskiego magazynu „Top Gear” przejrzała ogłoszenia w poszukiwaniu ciekawych modeli za 5 tysięcy funtów. Tamtejsze ceny nie zawsze pokrywają się z naszymi, ale zaproponowane modele i tak mogą stanowić inspirację dla osób zainteresowanych zakupem starszego, a wciąż ciekawego modelu samochodu.

BMW serii 3 E30 Touring (1987-1994)

bmw serii 3 e30 touring
fot. archiwum

Ceny wszystkich starszych BMW z czasem rosną. W przypadku generacji E30 ostatnią szansą na w miarę okazyjny zakup jest wersja kombi, czyli Touring. Z reguły była traktowana delikatniej niż sedan czy coupe, a do tego produkowano ją najdłużej, co zwiększa szansę na znalezienie auta w dobrym stanie. Korzystnie można kupić słabsze wersje, jak 316 czy 318. Ceny ofertowe wynoszą od 8 do 120 tys. zł.

Fiat Coupe (1994-2000)

fiat coupe przód
fot. archiwum

Ostatnie coupe Fiata doskonale wygląda i było oferowane z mocnymi silnikami. Przy ograniczonym budżecie trzeba skupić się raczej na poszukiwaniu słabszych odmian. Uwaga na korozję!

Ford Escort Mk3/Mk4 (1980-1990)

ford escort mk3 xr3 przód
fot. Ford

Szukając ikony lat 80. i początku 90., warto wziąć pod uwagę mocniejsze odmiany Escorta, oznaczane jako XR3 czy XR3i. W Polsce ich podaż jest mizerna, podobnie jak i popyt, co nie sprzyja śrubowaniu cen.

Mazda MX-5 I (1989-1998)

MAZDA MX-5 I przód
fot. archiwum

Najlepszy czas na zakup pierwszej odsłony MX-5 przeminął – dostępne auta (25-55 tys. zł) są albo drogie, albo mają sporo wad, z korozją włącznie. Ale szukać warto, bo MX-5 daje masę radości z jazdy.

Mercedes W124 Coupe (1987-1996)

mercedes w124 coupe tył
fot. archiwum

Bardziej atrakcyjny design niż sedana, równie wysoka trwałość i ceny ofertowe (15-60 tys. zł) nie tak ekstremalne, jak w przypadku W124 Cabrio. Stan wielu najtańszych aut rozczarowuje.

Mitsubishi 3000GT (1990-2001)

mitsubishi 3000GT przód
fot. Mitsubishi

Wraz z Nissanem 300ZX to ostatnie z dużych japońskich coupe, które można kupić dosyć tanio (w Polsce za 60-120 tys. zł). Toyota Supra Mk4 czy Nissan Skyline GT-R R34 są dużo droższe.

Peugeot 106 (1991-2003)

Peugeot 106 Ph1 Roland Garros przód
fot. Peugeot

Niska masa i sprężyste zawieszenie dają dużo przyjemności z prowadzenia, którą można spotęgować, wybierając mocniejszą wersję. Ciekawa jest też bogato wyposażona Rolland Garros (na fot.).

Range Rover Classic (1970-1996)

range rover classic tył
fot. Land Rover

Pierwsza odsłona Range Rovera, obecnie znana jako „Classic”, to ciekawa propozycja dla miłośników terenówek. Używane auto w mizernym stanie można kupić tanio (od 15 tys. zł). Najlepsze kosztują fortunę.

Saab 900 I (1978-1993)

saab 900 I przód
fot. archiwum

Legendarny „krokodyl”, nawet w dobrym stanie, na tle innych klasyków okazuje się całkiem rozsądną cenowo propozycją (10-65 tys. zł). Spora jest też podaż aut, niemało ma „żółtą” rejestrację.

Volkswagen Golf III GTI (1991-1997)

volkswagen golf III gti przód
fot. Volkswagen

Ostatni dzwonek na zakup jakiegokolwiek Golfa III – podaż dobrych aut szybko maleje. Największy potencjał inwestycyjny mają mocne wersje, w tym GTI (6-60 tys. zł). Duża baza części, łatwe naprawy.

Czytaj także