EQS 53 jest pierwszym seryjnym samochodem elektrycznym ze stajni AMG. Z silnikami o mocy 761 KM do „setki” przyspiesza w 3,4 s.
Mercedes rozwija gamę elektrycznych samochodów w niesamowitym tempie. Jednym z właśnie zaprezentowanych (obok kompaktowego SUV-a EQB oraz auta klasy wyższej EQE) jest spektakularny, topowy wariant flagowego elektrycznego auta niemieckiej marki – AMG EQS 53 4MATIC+.
Do napędu służą tutaj dwa silniki elektryczne, po jednym przy każdej z osi, dzięki którym auto ma napęd na cztery koła. Proporcje rozdziału momentu obrotowego są tu zmienne i zależą od wybranego trybu jazdy – np. w Sport i Sport+ większa porcja siły napędowej trafia na koła tylne.
Do wyboru są dwie wersje auta, o następujących parametrach:
Osiągi robią jeszcze większe wrażenie, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że EQS 53 4MATIC+ jest samochodem ogromnym (długość 5,2 metra) i bardzo ciężkim (2655 kg).
EQS ma bardzo duże akumulatory – ich użyteczna pojemność wynosi aż 107,8 kWh. Maksymalna moc, z jaką można je ładować, wynosi 200 kW (by odzyskać energię wystarczającą do pokonania 300 km potrzeba tylko 19 minut). Mercedes podaje, że zasięg samochodu wynosi od 526 do 580 km.
Dzięki specjalnym głośnikom i generatorom dźwięku AMG EQS 53 ma zapewniać wrażenia godne samochodu z logiem AMG. Dostępne są dwa tryby – autentyczny oraz sportowy, które można dostosować do indywidualnych preferencji.
Zawieszenie opiera się na konstrukcji wielowahaczowej z przodu i z tyłu. Poddano je jednak modyfikacji w porównaniu z innymi wersjami EQS-a. Przekonstruowano belkę tylnej osi, nowe są także rama pomocnicza i mocowania silnika, stabilizatory, zwrotnice oraz wahacze (stosowane wcześniej w innych modelach AMG). EQS 53 4MATIC+ ma seryjnie pneumatyczne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną siłą tłumienia. Standardem jest także układ skrętnej tylnej osi. Do 60 km/h tylne koła skręcają się przeciwnie do przednich, co m.in. poprawia zwrotność, a powyżej 60 km/h w tę samą stronę (zwiększa się stabilność).
Kierowca EQS 53 ma do dyspozycji pięć trybów jazdy (Slippery, czyli ślisko, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual), które wpływają m.in. na pracę napędu, układu kierowniczego i zawieszenia.
Standardowo układ hamulcowy ma kompozytowe tarcze (415 x 33 mm z przodu, 378 x 22 mm z tyłu; zaciski są 6- i jednotłoczkowe). Za dopłatą oferowane są tarcze ceramiczno-kompozytowe.