Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Porady

Klapki w dolocie: często się urywają i mogą narobić wielkich szkód. Do czego służą, jak radzić sobie w razie problemów?

Część mocniejszych diesli ma zmienną geometrię kolektora dolotowego. Prawdziwą plagą jest blokowanie lub nawet urywanie się klapek układu zmiany geometrii, co może zdemolować silnik. Jak rozpoznać oznaki awarii i reagować w takiej sytuacji? W jakich silnikach i modelach takie awarie są najczęstsze?
Część mocniejszych diesli ma zmienną geometrię kolektora dolotowego. Prawdziwą plagą jest blokowanie lub nawet urywanie się klapek układu zmiany geometrii, co może zdemolować silnik. Jak rozpoznać oznaki awarii i reagować w takiej sytuacji? W jakich silnikach i modelach takie awarie są najczęstsze?

Porady

Klapki w dolocie: często się urywają i mogą narobić wielkich szkód. Do czego służą, jak radzić sobie w razie problemów?

Część mocniejszych diesli ma zmienną geometrię kolektora dolotowego. Prawdziwą plagą jest blokowanie lub nawet urywanie się klapek układu zmiany geometrii, co może zdemolować silnik. Jak rozpoznać oznaki awarii i reagować w takiej sytuacji? W jakich silnikach i modelach takie awarie są najczęstsze?
Część mocniejszych diesli ma zmienną geometrię kolektora dolotowego. Prawdziwą plagą jest blokowanie lub nawet urywanie się klapek układu zmiany geometrii, co może zdemolować silnik. Jak rozpoznać oznaki awarii i reagować w takiej sytuacji? W jakich silnikach i modelach takie awarie są najczęstsze?

Zakup używanego auta terenowego – jak dobrać pojazd do potrzeb, na co zwrócić uwagę, przydatne wyposażenie

Pęknięta sprężyna zawieszenia: jak rozpoznać awarię, jakie mogą być jej konsekwencje i koszty naprawy

Ubytek płynu chłodniczego: gdzie szukać przyczyn problemu?

Odpowiedzialność warsztatu za pojazd. Kto ponosi koszty nieudanej naprawy lub uszkodzeń auta u mechanika?

Filtry samochodowe: powietrza, kabinowe, oleju, paliwa, gazu. Kiedy wymieniać, jakie są ceny?

Czy starsze auta tracą moc? Sprawdzamy to na hamowni

Przejazd przez kałużę – zobacz, do jakich problemów może doprowadzić

Badania kierowcy – jakie i kiedy są potrzebne i ile kosztują?

Pomiar punktów bazowych: najpewniejszy sposób na sprawdzenie, czy auto nie miało poważnego wypadku w przeszłości

Przypilnuj, żeby mechanik podczas serwisu wykonał te czynności. Z własnej inicjatywy tego nie zrobi

Nie tylko mandaty. Jakie jeszcze opłaty, kary i grzywny drenują kieszenie kierowców?

Zestawy naprawcze: niedrogi sposób na nieszczelności podzespołów auta

Jak oszukują mechanicy? Sprawdź i nie daj się naciągnąć w warsztacie

Triki, lifehacki i patenty kierowców – 16 sprytnych sposobów na codzienne problemy w aucie

Cztery najczęstsze powody awarii uszczelki pod głowicą – silniki benzynowe, Diesla i na LPG

Problemy z katalizatorem? Tak można je rozwiązać – ceny, sposoby napraw

test

W AKTUALNYM NUMERZE