Serwis pod patronatem magazynu Motor
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Aktualności

Przepisy po nowemu, wyścigi słoni po staremu. Zakaz wyprzedzania się ciężarówek to fikcja! [OPINIA]

Od 1 lipca 2023 r. na naszych autostradach i drogach szybkiego ruchu obowiązują przepisy, które miały zrobić porządek z tzw. wyścigami słoni. Czyli z ciężarówkami wyprzedzającymi się przez długie kilometry przy różnicy prędkości rzędu 1,5 km/h. Pomysł ogólnie słuszny, zwłaszcza z punktu widzenia kierowców aut osobowych – problem w tym, że przepis działał może przez chwilę, ale dziś ewidentnie jest już martwy. „Jaki martwy” – złoszczą się TIR-owcy. „Jest wyjątek, który pozwala nam wyprzedzać leganie”. Faktycznie, jest. Ale może powinien zniknąć? A jeśli nie on, to może cały ten niedopracowany przepis?
Od 1 lipca 2023 r. na naszych autostradach i drogach szybkiego ruchu obowiązują przepisy, które miały zrobić porządek z tzw. wyścigami słoni. Czyli z ciężarówkami wyprzedzającymi się przez długie kilometry przy różnicy prędkości rzędu 1,5 km/h. Pomysł ogólnie słuszny, zwłaszcza z punktu widzenia kierowców aut osobowych – problem w tym, że przepis działał może przez chwilę, ale dziś ewidentnie jest już martwy. „Jaki martwy” – złoszczą się TIR-owcy. „Jest wyjątek, który pozwala nam wyprzedzać leganie”. Faktycznie, jest. Ale może powinien zniknąć? A jeśli nie on, to może cały ten niedopracowany przepis?

Aktualności

Przepisy po nowemu, wyścigi słoni po staremu. Zakaz wyprzedzania się ciężarówek to fikcja! [OPINIA]

Od 1 lipca 2023 r. na naszych autostradach i drogach szybkiego ruchu obowiązują przepisy, które miały zrobić porządek z tzw. wyścigami słoni. Czyli z ciężarówkami wyprzedzającymi się przez długie kilometry przy różnicy prędkości rzędu 1,5 km/h. Pomysł ogólnie słuszny, zwłaszcza z punktu widzenia kierowców aut osobowych – problem w tym, że przepis działał może przez chwilę, ale dziś ewidentnie jest już martwy. „Jaki martwy” – złoszczą się TIR-owcy. „Jest wyjątek, który pozwala nam wyprzedzać leganie”. Faktycznie, jest. Ale może powinien zniknąć? A jeśli nie on, to może cały ten niedopracowany przepis?
Od 1 lipca 2023 r. na naszych autostradach i drogach szybkiego ruchu obowiązują przepisy, które miały zrobić porządek z tzw. wyścigami słoni. Czyli z ciężarówkami wyprzedzającymi się przez długie kilometry przy różnicy prędkości rzędu 1,5 km/h. Pomysł ogólnie słuszny, zwłaszcza z punktu widzenia kierowców aut osobowych – problem w tym, że przepis działał może przez chwilę, ale dziś ewidentnie jest już martwy. „Jaki martwy” – złoszczą się TIR-owcy. „Jest wyjątek, który pozwala nam wyprzedzać leganie”. Faktycznie, jest. Ale może powinien zniknąć? A jeśli nie on, to może cały ten niedopracowany przepis?

Wyniki nowej serii testów bezpieczeństwa Euro NCAP – nie wszystkie z ośmiu aut zdobyły pięć gwiazdek

Te auta są najoszczędniejsze. Top 20 modeli benzynowych i wysokoprężnych

Rekordowy mandat za jazdę na zderzaku. Szwajcar musi zapłacić niemal pół mln zł!

„Motor” nr 37/2024 – zapowiedź numeru

Volkswagen w poważnym kryzysie finansowym: jeśli za rok lub dwa sytuacja się nie poprawi, będą zamykane (kolejne) fabryki?

Bardzo dobra sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce w pierwszych 8 miesiącach 2024 r. Lider umacnia pozycję

Ile kosztuje zupełnie nowe MG ZS Hybrid+? Toyota Corolla Cross może się pakować

Duże i ciężkie SUV-y niebezpieczne dla innych użytkowników dróg?

„Motor” nr 36/2024 – zapowiedź numeru

Samochód bezpieczeństwa w F1 wcale nie taki… bezpieczny? Aston Martin Vantage roztrzaskany przed GP Włoch [FILM]

Szeroka gama hybryd Skody

Nowiutkie Fiat Multipla czy Nissan 350Z. Oto auta „zombie”, które w tym roku trafiły na drogi

Włoski rząd grozi Stellantisowi. W tle gigafabryka

Kia EV3 z polskimi cenami. Ile kosztuje nowy najtańszy elektryk w gamie koreańskiej marki?

W pełni naładowane auta elektryczne są niebezpieczne?

Najsłynniejsze Ferrari z Czech już 2 lata służy w tamtejszej policji. Ile kosztowało podatników?

W AKTUALNYM NUMERZE